MoDzoNa Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg lurer på om hva som er egentlig det beste lyd-kortet på markede nå til dag's..? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kommer vel selvsagt ann på behovet... Hva skal evt lydkortet brukes til Spill... Musikk/Film... Hjemmestudio... Dette bør du mest finne ut først da ; Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Jeg hadde tenkt til å koble en en mikser til... slik at jeg kan velge om jeg skal høre på musikk fra pc'en, stero anlegg osv... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 ? Det er da ikke det en mikser brukes til?? Om du vil velge om du vil høre på musikk fra PC eller stereoanlegg eller whatever kobler du lydkortet til forsterkeren din, ikke omvendt! Men igjen, skal du bare bruke PCn til musikk i 2 kanaler? eller er det snakk om hjemmekino eller noe? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 det som det er snakk om er at jeg bare lurer på va som virkelig er det beste lyd kortet på markede.. ikke mer eller mindre... det som har best lyd kavlitet, muligheter,, osv.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Da svarer jeg at det kommer ann på ditt bruk. Det blir som å spørre hvem verdens beste fotball spiller er. Noen svarer Zidane, men putter du han som keeper er han ikke mye tess. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 jaja.. fotball er ikke min sterke side,, men jeg fatter va du mener.. jeg tenkter på å bruke det til musikk og film redigering og kansje litt musikk redigering... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Det absolutt beste finner du her: LynxTwo Model C Ellers finnes det jo noen "snaisne" lydkort fra RME, MoTu og Digidesign. Men til ditt formål så kan du jo se på f.eks. M-Audio Delta 1010 LT eller Audiophile 2496. Endret 27. april 2005 av moskus Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Takk skal du ha Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Apogee Rosetta 200 (for stereo,kr 18000, 800 for flere kanaler, koster 40000...) 2-channel, 24bit/192kHz AD/DA Converter + firewirekort (koster 6000) Kanskje unøvendig dyrt, men bra. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 fatter ikke egentlig hva du skal med slikt informasjon... men er det musikk du vil jobbe med så se på de moskus har foreslått Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er.. :S Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er..:S En grei regel er at lydkortet bør være dyrere enn skjermkortet... Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg ville sagt Creative Audigy 4 helt klart! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg ville sagt Creative Audigy 4 helt klart! Det er fordi du ikke vet hva AC97 er og gjør Absolutt Audiophile 2496 eller Delta 1010 LT slik som moskus sa. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 og det kommer ann på anlegget ditt hehe ;P dårlig anlegg = dårlig lyd = dårlig lydkort ;P eller no hehe Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Nei.. jeg bare lurte egentlig.. for at folk bryr seg egentlig ikke så mye om lyd-kort når det kjøper seg ny data. det folk tenker er at det skal være 5.1 eller 7.1.. ikke noe om hvor bra lyd-kvaliteten er..:S En grei regel er at lydkortet bør være dyrere enn skjermkortet... kjøpte meg nettopp ny data, skjermkort 350,- lydkort 500,-! Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det går ikke ann å spørre "hva er det beste lydkortet" uten å spesifisere litt mer hva man skal bruke det til. Om man skal "høre på musikk og redigere litt film" vil det aller meste duge, men om man f.eks. skal drive med proff musikk og/eller video-produksjon (noe jeg neppe tror trådstarter skal gjøre så bør man legge litt penger i det. I tillegg kommer jo selvsagt resten av utstyret inn i bildet - det er ingen vits i å investere i et helvettes bra lydkort som kun har optisk utgang hvis man ikke har noe å koble dette opp mot. ProCom (som linket til lengre opp her) har mange gode lydkort, i de fleste prisklasser. Creative og andre billigprodusenter bør man styre unna, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 En grei regel er at lydkortet bør være dyrere enn skjermkortet... kjøpte meg nettopp ny data, skjermkort 350,- lydkort 500,-! Der ja! Noen har forstått det! Lenke til kommentar
fudimeister_ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Helt enig med transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå