[email protected] Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hvilken temperatur bør cpu ligge på? Min ligger på rundt 60 grader. Har en følelse av at dette er for mye. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kommer helt an på prosessoren, kjøleløsning og om det er idle eller load. Forstyrrende langt nick du hadde forresten. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Bør vel holde seg under en viss temperatur? Har noe problemer med ytelsen på maskinen og tror kanskje det kan skyldes dette. Du vet vel ikke om 60 grader er for høy temperatur?? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Bør vel holde seg under en viss temperatur? Har noe problemer med ytelsen på maskinen og tror kanskje det kan skyldes dette. Du vet vel ikke om 60 grader er for høy temperatur?? Det er ein høg tempratur med ikkje alt for høg. Kva slags cpu gjeld det? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Prosessoren min idler på 72 grader, så jeg synes ikke det er så varmt nei. Men har du boxed-vifte og ingen kabinettvifter er ikke 60 grader mye. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Min idleer vanligvis på 32-36'C (avh. av rom temp og vinduer som er oppe). Maks load temp (FM2005 ) <50'C. m/boxed vifta.... litt klokket. Endret 27. april 2005 av Okay Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Det er en AMD XP 2400+ TM. Takk for hjelpa i alle fall. Da kan jeg i alle fall utelukke det som problemet. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Prosessoren min idler på 72 grader, så jeg synes ikke det er så varmt nei.Men har du boxed-vifte og ingen kabinettvifter er ikke 60 grader mye. 72?? Er ikke det litt ekkelt og gå fra dattan så varm? :S Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Neida, det går fint det, er bare en XP2600+ uansett, har et par ekstra liggende. Den takler nok 100+ i et par timer også. Lenke til kommentar
AMDManiac Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Min 4000+ Idler på ca 35-37 grader og er ca på 50 under heavy load, med stock vifte faktisk... syntes ikke det er så halv gærnt Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hvilken temperatur bør cpu ligge på?Min ligger på rundt 60 grader. Har en følelse av at dette er for mye Dette spørsmålet kommer opp veldig ofte... noen burde lage en FAQ eller no. *hint ops* Prosessoren min idler på 72 grader, så jeg synes ikke det er så varmt nei.Neida, det går fint det, er bare en XP2600+ uansett, har et par ekstra liggende. Den takler nok 100+ i et par timer også. Au da... idle på 72? Overklokka? Hvis ikke, så må du ha noe innmari med støv på kjøleribba. Bra du har ekstra prosessorer ... 100 grader er flere grader mer enn maksimum temp for den prosessoren Min 4000+ Idler på ca 35-37 graderog er ca på 50 under heavy load, med stock vifte faktisk... syntes ikke det er så halv gærnt Stock vifte? Dæven... har du noengang prøvd å overklokke prosessoren? Enten er det noe galt med temperaturproben eller så kan det hende du har svært mye rom for å klokke i og med at den utvikler så lite varme. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prosessoren min idler på 72 grader, så jeg synes ikke det er så varmt nei.Neida, det går fint det, er bare en XP2600+ uansett, har et par ekstra liggende. Den takler nok 100+ i et par timer også. Au da... idle på 72? Overklokka? Hvis ikke, så må du ha noe innmari med støv på kjøleribba. Bra du har ekstra prosessorer ... 100 grader er flere grader mer enn maksimum temp for den prosessoren Den er overklokket ca. 250MHz, kjører på 1,7v. Men kjøleblokken er litt halvtvilsom. Den temperaturen du tenker på (90 grader?) er bare anbefalt max. die temp. De fleste tåler noe mer enn det. Hadde en XP2500+ på i 18 timer med gjennomsnittstemp. på 112 grader før den døde. Ja, målt med eksternt utstyr. Så 60 grader er ikke farlig, men jo lavere jo bedre. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kompis av meg som har en XP 1700+ han synes maskina var rar å sein, Sjekka tempen på den 89 grader...... ......Sa han burde kjøpe seg ny CPU å vifte, men neida kjører forsatt den Lenke til kommentar
xpert Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har en xp2500 barton som jeg lurer på går litt varm. Har 53 grader idle og 55-56 ved last. Noe jeg bør fikse eller vil cpuen leve like lenge? Jeg liker å holde meg under 50 ved full last men det aopen kabinettet har tydeligvis ikke like god luftgjennomstrømning som det gamle. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har en xp2500 barton som jeg lurer på går litt varm. Har 53 grader idle og 55-56 ved last. Noe jeg bør fikse eller vil cpuen leve like lenge?Jeg liker å holde meg under 50 ved full last men det aopen kabinettet har tydeligvis ikke like god luftgjennomstrømning som det gamle. Normal tempratur det der. Når det er over 60-70 bør du gjere noko med det. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Prosessoren min idler på 72 grader, så jeg synes ikke det er så varmt nei.Neida, det går fint det, er bare en XP2600+ uansett, har et par ekstra liggende. Den takler nok 100+ i et par timer også. Au da... idle på 72? Overklokka? Hvis ikke, så må du ha noe innmari med støv på kjøleribba. Bra du har ekstra prosessorer ... 100 grader er flere grader mer enn maksimum temp for den prosessoren Den er overklokket ca. 250MHz, kjører på 1,7v. Men kjøleblokken er litt halvtvilsom. Den temperaturen du tenker på (90 grader?) er bare anbefalt max. die temp. De fleste tåler noe mer enn det. Hadde en XP2500+ på i 18 timer med gjennomsnittstemp. på 112 grader før den døde. Ja, målt med eksternt utstyr. Så 60 grader er ikke farlig, men jo lavere jo bedre. 112 i gjennomsnitt faktisk Skal du riste loff på ribba eller? Lenke til kommentar
osmundsen2005 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei Jeg har en AMD athlon xp2400+, den ligger på 52grader og systemet på 31grader Siden det er så stor forskjell på systemet og prosessoren, har jeg en dårlig cpu vifta da`? Men hva er forskjellen på load og idle? Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 min cpu ligger på 33 grader idle 3400+ Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 I skrivende stund ligger min Pentium 4 "prescott" 3,0ghz@3,8 på 31 grader Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Men hva er forskjellen på load og idle? load = had CPU belastning - mye CPU som brukes f.eks. spill eller media koding idlee = lav CPU belastning - typisk suring eller liknende. Andelen av CPU soim brukes: CTRL+ALT+DEL -> Ytelse Minner om at enkelte CPU temp oppgis som CPU diode. Skjønner ikke helt hva det er, men er mye høyere enn "vanlig" CPU temp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå