cossiemk1 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei, er det noen som kan gi meg en idiot sikker guide til hvordan jeg setter det opp slik at jeg kan se filmene jeg har på pc`n, på xboxen, via netverk? Har inst XBMC og har nettverks kontakt med boxen STOOOR takk til den som gidder Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Har nå fått satt opp nettverket, og har delt mappa mi med filmer, men når jeg går inn på workgroups i XBMC, og videre inn på mshome, så får jeg access denied når jeg går inn i maincomputer..... noen som har noen løsning på det?? Lenke til kommentar
Cord Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hos meg er det samme problemet, men kun på en av to PC`er på nettverket. Spiller dåg ingen rolle siden den andre har delt alt av film og musikk over nett og confa det til SMB ;-) Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har nå fått satt opp nettverket, og har delt mappa mi med filmer, men når jeg går inn på workgroups i XBMC, og videre inn på mshome, så får jeg access denied når jeg går inn i maincomputer..... noen som har noen løsning på det?? de gangene jeg har opplevd "access denied" har det vært fordi mappen ligger under "documents and settings". om dette ikke er tilfellet, kan det da være at du kjører ntfs-filsystem på pc'en din og har glemt å spesifisere dele-rettigheter? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Mappa ligger på D: og den er delt, kommer frem i maincomputer i mine nettverkssteder Lenke til kommentar
Tman Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Heisann! Har du konfigurert XboxMediaCenter.xml filen din og tilpasset den til ditt nettverk? Er ikke alltid det er nødvendig, men du kan jo prøve å legge inn ip til PC der, samt sjekke at PC og Xbox er i samme IP-range. Jeg setter alltid opp foldere på PC delt med navn, og mapper så denne folderen opp i XML-filen sammen med brukernavn og passord på PC samt IP eller navn på datamaskin. Fungerer strålende og etter litt sikkerhetskopiering til PC slipper jeg å bekymre meg for at ungene skal ødelegge barnefilmene de ellers ville sett på DVD(finger-/bite-merker, matrester osv) Prøv dette og får du det ikke til kan jeg muligens hjelpe deg på PM, men jeg advarer, det er ikke sikkert jeg er innom her før over helgen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Ja, hadde jeg bare visst hvor i den fila jeg skall sette inn det forskjellige så..... kanskje du kan være snill og fortelle litt nærmere hvordan dette gjøres?? Lenke til kommentar
Tman Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Her er et eksempel på min Video-seksjon i XML-filen. En god del er uendret men du vil se hvor jeg har lagt til kode: <!-- My Videos shares !--> <video> <default /> <bookmark> <name>E Drive</name> <path>E:\</path> </bookmark> <bookmark> <name>F drive</name> <path>F:\</path> </bookmark> <bookmark> <name>G drive</name> <path>G:\</path> </bookmark> <bookmark> <name>DVD-ROM drive</name> <path>D:\</path> </bookmark> <!-- Expert setting: Uncomment for seperate ISO and UDF share !--> <!-- Comment out the bookmark named DVD to disable DVD autodetect !--> <!-- for my video !--> <!-- <bookmark> !--> <!-- <name>ISO</name> !--> <!-- <path>iso9660://</path> !--> <!-- </bookmark> !--> <!-- <bookmark> !--> <!-- <name>UDF</name> !--> <!-- <path>UDF:</path> !--> <!-- </bookmark> !--> <bookmark> <name>KONTOR DVD</name> <!-- You can use one of these following formats: !--> <!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !--> <!-- smb://user:password@ip/share/ !--> <!-- Only if guest/public access is enabled: !--> <!-- smb://ip/ !--> <path>smb://HOME;Bruker:Passord@IP/DVD/</path> </bookmark> <bookmark> <name>KONTOR DivX</name> <path>smb://HOME;Bruker:Passord@IP/Film DivX/</path> </bookmark> <bookmark> <name>KONTOR Barnefilm</name> <path>smb://HOME;Bruker:Passord@IP/Barnefilm/</path> </bookmark> <bookmark> <name>WORKGROUP (SMB) Network</name> <path>smb://HJEMMENETT</path> </bookmark> <bookmark> <name>ReplayTV</name> <path>rtv://*/</path> </bookmark> </video> Her er HOME lik navnet på den arbeidsgruppe du har definert at din datamaskin tilhører. Bruker=ditt påloggingsnavn, Passord=passord ved pålogging og IP=ip-adressen til din datamaskin. Det er også mulig å sette dette opp uten passord dersom du ikke har passord på dine brukere og det virker nok også om du bruker datamaskinens navn(angitt i Kontroll-panelet et sted) i steden for IP-adressen. Barnefilm, Film DivX og DVD er delingsnavnet på mapper på datamaskinen. Hos meg er det slik at alle mediafiler ligger på H:\media\ med undermapper for video og musikk og disse kategoriene har igjen undermapper hvorav "H:\media\video\For barn" er delt med navnet Barnefilm. Håper dette hjelper deg litt videre! Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei, er det noen som kan gi meg en idiot sikker guide til hvordan jeg setter det opp slik at jeg kan se filmene jeg har på pc`n, på xboxen, via netverk?Har inst XBMC og har nettverks kontakt med boxen STOOOR takk til den som gidder Hvis du opplever problemer med SMB i windows; som jeg selv opplevde. Fikk "acess denied" i xbmc hele tiden. Til slutt gadd jeg ikke det lengre, og lastet ned et pent lite program som heter CCXgui. Etter å ha satt opp de mapper som skal deles funket alt med en gang. Finner programmet ved å søke på google. Det eneste du trenger å gjøre er å sette opp xbmc config fila, som forklart i svaret over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå