aeinstein Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har prøvd meg litt på frames på den nye hjemmesiden min. Men den vil ikke virke i explorer. Jeg bruker mozilla firefox til vanlig og der er alt perfekt slik jeg vil ha det, men i explorer kommer bare menyen opp Er det noen som har peiling på hva som er galt her?: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> <html> <head> <title>:..Øysteins Hjemmeside..:</title> <link REL="stylesheet" TYPE="text/css" href="style.css"> </head> <FRAMESET framespacing="0" border="0" COLS="140,*,120"> <FRAMESET framespacing="0" border="0" ROWS="100%"> <FRAME FRAMEBORDER=0 noresize="noresize" MARGINWIDTH="5" MARGINHEIGHT="5" SRC="menu.html" SCROLLING="no"> </FRAMESET> <FRAMESET framespacing="0" border="0" ROWS="120,*,25"> <FRAME FRAMEBORDER=0 noresize="noresize" MARGINWIDTH= "0" MARGINHEIGHT= "0" SRC="overskrift.html" SCROLLING="no"> <FRAME FRAMEBORDER=0 noresize="noresize" MARGINWIDTH="10" MARGINHEIGHT="10" SRC="main.html" SCROLLING="auto" name="hovedside"> <FRAME FRAMEBORDER=0 noresize="noresize" MARGINWIDTH= "5" MARGINHEIGHT= "3" SRC="cell.html" SCROLLING="no"> </FRAMESET> <FRAMESET framespacing="0" border="0" ROWS="100%"> <FRAME FRAMEBORDER=0 noresize="noresize" MARGINWIDTH="5" MARGINHEIGHT="5" SRC="right.html" SCROLLING="no"> </FRAMESET> </FRAMESET> </html> Jeg får som feilmelding av validatorer at framespacing og border ikke kan brukes i html.... 4.01 vel og merke. Men dette brukes jo i alle tutorials jeg har lest! .... Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Dette kommer nok mest sannsynlig av at alle tutorials du har lest er utdaterte. Jeg foreslår at du leser på HTML-Dog, og lærer deg riktig bruk av HTML fra begynnelsen av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå