Gå til innhold

Taushet er gull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

magic fleece er jo fint å begynne med da...

ta ut alle vifter du ikke trenger, sats mere på passiv kjøling, prøv å få viftene til å gå på 5/7v istedet for 12 hvis mulig... større vifter = mere luft, mindre bråk!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 16:03, Dan Hansen skrev:

Hvordan kan jeg få en datamaskin totalt lydløs?

Noen anbefalinger på hvilke vifter jeg bør bruke, og hvordan? (Vannkjøling er uaktuelt)

Andre tips mottas med takk :smile:

total lydlos = dårligere hardware :smile:

kjop en VIA C3 933AMHz fra komplett (643kr) med stor kjoleribbe. sett på en stillegående papst vifte eller no i stromforsyninga og kjop et billig geforce/radeon kort uten vifte, noen stillegående 5200rmp disker pakket in i noen stoydempende drevrammer og så flece på kabinettet.. burde bli ganske stillegående.. men blir jo ikke akkurat noen supermaskin

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...nist/index.html

Kjøp i tileg ei papst 12 db vifte og en Novibes. Sett papstvifta i PSU og HD i Novibes. Vis du ikke er avhening av en rask hd kan du kjøpe en rolig 5400 prm disk og sette den i en Silentdrive. Sett ned kjernespenning på prosessoren så langt ned du kan, da vil systemet trekker mindre strøm og vifta i strømforsyningen vil gå roligere. Lykke til.

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-07-09 17:33):

Quote:

Den 2002-07-09 16:54, DCP skrev:

Skaff Seagate harddisker. De er stille som mus.

men de er ikke lydløse.

Putta dem i litt liggeunderlag jeg.

Hører dem ikke. :smile:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:

Den 2002-07-09 16:44, Dan Hansen skrev:

Ytelsen spiller ingen stor rolle. Den skal stå som ruter/brannmur eventuelt en liten fil/print server med Linux eller *BSD operativsystem.

Da skaffer du deg en gratis, brukt drittmaskin uten vifte på hverken skjermkort, hovedkort eller Sentral ProsesseringsEnhet (SPE). Bytt ut viften i StrømForsyningen (SF) og pakk inn den harde platen. Så er du i gang!

Du trenger ikke akkurat mye prosessorkraft til en brannmur, og dette kan kanskje koste deg prisen av en vifte!

[ Denne Melding var redigert av: baronKanon på 2002-08-10 10:05 ]

Lenke til kommentar

Skulle ikke mye til for aa skj0nne det. CPU = Central Processing Unit, mao Sentral Prosesserings Enhet (SFE). Noe som helt oppriktig h0res helt paa trynet ut. Han syns vehl det var en morsom maate aa si det paa, ikke sant. Det jeg reagerte paa var at det kunne virke veldig selvf0lgelig for at CPU (som vi andre kaller det) ble kalt SFE. Hehehe :razz:

Lenke til kommentar

d er irriterende med fok som syns d er så ***** kult med engelsk,m greit at d er mange ting som høres bra ut på engelsk men ikke på norsk. men når man er på et hælvettes lan og folk ser mer opp til en stakkars **** med win2k pro en norsk, da sier jeg en ting: JÆVLA STAKKARSLIGE DATANERDER!!!!!!

Lenke til kommentar

Du kan gjøre som meg legge in 5 enermax 14 db vifter (regulerbar motstander) og la de gå på tolvolt, og de samme med strømforsyning. Kjøp en kraftig kjøleribbe til en halv tusen lapp og monter en 12 db papst vifte og så legge in støydempingsmatter. da har du en stille pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...