Gå til innhold

GTR - et spørsmål


Anbefalte innlegg

Har akkurat skaffet meg dette spillet. Må være det det råeste jeg har spilt av bilspill. Lyden får man jo frysinger av. Så jeg dro noen runder rundt Monza med Lamborghini'n. Etter 6 runder, eksploderte motoren. Jeg hører jeg får advarsler om overopphetet motor på radio'n, men skjønner ikke hva han mener jeg skal gjøre. Kan noen hjelpe meg med dette? Tåler ikke motoren hard kjøring?

Videoannonse
Annonse
Kanskje du drar den for langt på gira? Og du husker å ikke gi gass når du girer?

Mja, det skal vel godt gjøres, har kjørt en del runder, og jeg har aldri drept noen motorer på den måten.

Men det er klart, kjører man med full gass i ett gir over tid vil nok motoren ta kvelden, evt girer alt for tidlig ned slik at motoren får for mye turtall.

Tipper han sier at du må bytte gir, ellers brenner du motoren.

Holder du bare på å burne ut dekkene eller ? Holder du den lenge på høyt turtall ?

Fortell litt om kjørestilen din forut de meldingene du får.

 

EDIT : Den står vel litt høyt dersom du skal kjøre lange løp, men jeg skjønner ikke helt hvordan du får til dette, har kjørt en del timer, og kjørt lange løp, men aldri hatt denne typen problemer.

Endret av ronnyaa

Har du funnet ut av det eller?

Høres litt rart ut altså, på defoult innstillinger skal turtallsperra ligge ca 400 rpm under max mener jeg det var, og radiatoråpning også større enn "nødvendig"

Jeg har alltid radiator på 2, og turtall på max, men det er ikke ofte jeg er helt oppe på toppen. Effektkurven på de fleste bilene er slik at det er lite å vinne på og dra til rødmerkning, muligens med unntak av 5 og 6 gir.

 

Prøv de rådene du har fått, og spør igjen om du ikke får løst det. Du kan også følge med i speilet, når motoren er i ferd med å bli for varm vil du se blå røyk i speilet. Jeg har noen ganger satt radiatoråpning på 1, for og gjøre best mulig kvalifiseringsrunde, og da ryker det hele veien, men holder akkurat en runde eller to. Jo større åpning på radiator- jo bedre kjøling, motor varer lenger, men toppfart synker pga økt luftmotstand, så gjelder å finne mellomtingen. Om du ser på temperaturmåler for olje og vann skal de ligge under 100 grader.

 

Lykke til, dette er jo et helt fantastisk bra spill :w00t:

 

Edit;

Men hva er det man får sagt over radioen? det et eller annet med "switch ......" får ikke med meg hva

Tror han sier shift revs, bytt turtall, altså på godt norsk; senk turtall.

 

De meldingene over radioen er forøvrig ikke av den mest imponerende kvaliteten, jeg hører ikke en dritt (kanskje det er slik det er for real?), men skjønner jo stort sett hva det gjelder da, lite bensin, gulflagg i sektor x, eller senk turtall, er vel de vanligste mld.

Endret av pcp160

Det jeg gjorde da det smalt, var bare å kjøre det jeg var kar om rundt Monza med Murciélago R GT. Da holdt den i 5 runder. Men jeg har finni ut av det. Litt glad i å kjøre på høye turtall. Lyden av Lamborghini er det råeste jeg har hørt på et bilspill noengang. Minner meg om da Jan Erik Larsen i Autofil kjørte Diablo i Italia, :w00t:

Daggy Skrevet 30/04/2005 : 17:25

Lyden av Lamborghini er det råeste jeg har hørt på et bilspill noengang. Minner meg om da Jan Erik Larsen i Autofil kjørte Diablo i Italia,

Så enig så enig, sitter med 5.1 og subwoofer rett under rattet, og det er bare helt enormt kul lyd. Den Salieen (er det vel, den fra demoen) er også helt sinnsyk på tomgang/lave turtall, det rister skikkelig, og jeg syns nesten jeg merker svak lukt av brent olje/gummi :D

 

Er helt klart den minst syntetiske lyden jeg har hørt i et bilspill.

Men vær klar over som nevnt over, at du stort sett taper tid på å ligge på så høye turtall, det eneste poenget med å tyne langt er at man havner på et turtall med best mulig dreiemoment på neste gir, både effekt og dreiemoment kurven går stort sett ned over ca 6000 rpm ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...