BremnesX Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Som topic sier, har jeg et lite problem. Etter lang tid med at viften på chipsettet har bråket enormt, bestemte jeg meg for å bytte hele greia (kjøler + vifte) ut med en passiv nb-kjøler fra zalman (denne) Nå har jeg dratt ut hk for å sette meg ned med det. Regnet med at dette var en 2-min jobb, men akk. Først tok jeg av viften, piece of cake. Så løsnet jeg de to pinnene under hovedkortet, slik at kjøleren i teorien skulle komme lett av. Men den gang ei. Kjøleren sitter bom fast, og jeg har prøvd med så mye makt som jeg tør, og få den av. Er ikke noen tilhenger av 'vold' på datakomponenter, så derfor tyr jeg nok en gang til forumet. Skal man bruke mye fysisk makt ? Hvis, som jeg tror, den er festet med termisk lim, hvordan få dette vekk ? Setter pris på alle innspill, helst så fort som mulig =) Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 den er nok festet med lim ja, du må nok ta i skikkelig om du vil få den løs... prøv å vri litt samtidig som du drar. Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Føner mann, føner! :!: Da begynner limet og løsne (når det blir varmt nok) og du trenger ikke bruke like stor makt eller ødelegge den.. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Gjør som gunz sa, jeg gjorde det i går på skjermkortet. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 eller gjør som Hi-Fi Lasse sa, han forslag er nok det beste. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 tviler på at limet løsner noe serlig med føner, menmen Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Takker for alle forslag. Prøvde meg med "vri-og-dra-metoden", iom at jeg ikke har hørføner. (hey... gutt på hybel...) Den løsna med et brak. Må innrømme at jeg satt med hjertet i halsen til jeg bootet maskinen. Men den er nå oppe og kjører bedre enn noensinne. Mao en vellykket operasjon. Nå har ikke chipsettet rukket å bli varmt enda, men er det noen andre som har erfaring med zalman - chipsetkjøleren ? La merke til at den ikke dekte chipsettet ca ~5mm på hver side av kjøleren (?) Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 det at den ikke dekker hele, tror jeg ikke har mye å si. bra at det funket da Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 tviler på at limet løsner noe serlig med føner, menmen det funker veldig bra med hårføner ja.. brukt det flere ganger selv. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hm.. hårføner hadde vært det sikreste her men nå som problemet er over, så er jo alt greit... men grunnen til at det lønner seg å varme det opp er fordi at alt utvider seg i varme, det vil da si mindre massetetthet på limet og enklere å dra det i stykker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå