Gå til innhold

Chipset kjøleren sitter fast

BremnesX

Anbefalte innlegg

Som topic sier, har jeg et lite problem.

Etter lang tid med at viften på chipsettet har bråket enormt, bestemte jeg meg for å bytte hele greia (kjøler + vifte) ut med en passiv nb-kjøler fra zalman (denne)

Nå har jeg dratt ut hk for å sette meg ned med det. Regnet med at dette var en 2-min jobb, men akk.

Først tok jeg av viften, piece of cake. Så løsnet jeg de to pinnene under hovedkortet, slik at kjøleren i teorien skulle komme lett av. Men den gang ei. Kjøleren sitter bom fast, og jeg har prøvd med så mye makt som jeg tør, og få den av. Er ikke noen tilhenger av 'vold' på datakomponenter, så derfor tyr jeg nok en gang til forumet.

Skal man bruke mye fysisk makt ?

Hvis, som jeg tror, den er festet med termisk lim, hvordan få dette vekk ?

Setter pris på alle innspill, helst så fort som mulig =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

den er nok festet med lim ja, du må nok ta i skikkelig om du vil få den løs... prøv å vri litt samtidig som du drar.

Lenke til kommentar

Takker for alle forslag. Prøvde meg med "vri-og-dra-metoden", iom at jeg ikke har hørføner. (hey... gutt på hybel...)

Den løsna med et brak. Må innrømme at jeg satt med hjertet i halsen til jeg bootet maskinen.

Men den er nå oppe og kjører bedre enn noensinne. Mao en vellykket operasjon.

Nå har ikke chipsettet rukket å bli varmt enda, men er det noen andre som har erfaring med zalman - chipsetkjøleren ?

La merke til at den ikke dekte chipsettet ca ~5mm på hver side av kjøleren (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...