Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IIS 5.0 bruk av virtuelle mapper på forskjellige disker gir

Anbefalte innlegg

Jeg har en IIS 5.0 server med sp2 pluss alle de siste patchene.

Jeg har to disker som jeg har delt opp til c: og d:

For å følge sikkerhetsanbefalingene til MS har jeg satt opp det meste av min IIS-server på d: under en ikke-standardbane( i motsetning til pathen C:Inetpubwwwroot). Dette har jeg gjordt for at script-kiddies ikke kan pælme script som benytter seg av absolutte filbaner. "del C:Inetpubwwwrootdefault.htm"

So far so good.

Det merkelig er at når jeg lager "virtual directories" får ett stop sign i IIS-konsollet hvis mappa ligger på d: Hvis jeg tar en vilkårlig mappe under C: blir det ikke ett stop sign. Dette gjelder hele C: altså også utenfor filbanen til IIS.

Hvis jeg setter nøyaktig samme rettighet for mappa C:gifer og D:gifer (everyone - ingen) (iis-bruker - les). Vil jeg når jeg lager virtual directories få ett stop sign på den virtuelle mappa som tar ressurser fra d: , men ikke noe stop sign på den som tar ressurser fra c:.

Når jeg stopper og starter IIS-serveren fra konsollet får dessuten følgende feilmelding:

w3svc 101

The server was unable to add the virtual root '/pilot' for the directory 'D:testpagepilot' due to the following error: Access is denied. The data is the error code.

Er det noen som har hatt tilsvarende problemmer med IIS?

-Oddmund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...