Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Hei igjen. Jeg har et en fil med iper, lagret på måten "x.x.x.x,y.y.y.y," Den brukes til å telle besøkende på siden. Så vil jeg ha muligheten for å printe ut ipene i en tabell, men får det ikke helt til. Koden jeg har laget ser slik ut: function adminVisninger() { // Start table echo("<table cellspacing=\"0\" rowspacing=\"0\" border=\"0\">"); // Get IPs $iplist = file_get_contents('../iplist.txt'); // Count lines $lines = "substr_count($iplist, ',')"; // Make an array $ips = array($iplist); // Print some shit $i = 1; while($i <= $lines) { echo(" <tr> <td>$ips[$i]</td> </tr> "); $i++; } // End table echo ("</table>"); } Noen som kan gi en hjelpende hånd (eh, kode )? (PS: Ja jeg koder på engelsk, liker det mye bedre enn norsk!) EDIT: Alt blir printa ut, det er bare innholdet i <td> som ikke blir printa. EDIT2: Så feil, nå blir bare selve tabellen printa EDIT3: Fjerna quotes fra $lines, så nå printer den ut tabellen, men den mangler fortsatt infoen... Endret 27. april 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
datapia Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Er du sikkerpå at arrayet $ips i det hele tatt inneholder verdier? Dette kan du sjekke med metoden print_r. Du skriver: print_r($ips); For å skrive verdiene ut i en tabell skal følgende fungere: $iplist = file_get_contents('../iplist.txt'); //Legger hver IP som er separert av , (komma) inn i et array $ips = explode(',', $iplist); //Tester ut at verdiene er kommet i arrayet print_r($ips); echo("<table cellspacing=\"0\" rowspacing=\"0\" border=\"1\">"); //Får lengde av arrayet $str = sizeof($ips); //Går gjennom array og skriver ut hvert element inn i tabellen for($i = 0; $i <= $str; $i++) { echo(" <tr> <td>$ips [$i]</td> </tr>"); }//for echo("</table>"); Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Velkommen til forumet! Tusen takk, det virka (etter jeg bytta $ips [$i] med $ips[$i] ) EDIT: Du har visst vært medlem lenge, så bare på antall poster jeg... Endret 27. april 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå