Gå til innhold

Kabler fra av/på knapp og USB2.0, hvor på HK?

VegardStr

Anbefalte innlegg

eg har et hk, som tilhørte en Pachard bell maskin. og på mitt nye raidmax scorpio kabinett, er det USB2.0 og reset knapp og av/på knapp. men de ledningene som går fra front vet eg ikke hvor eg skal feste på mitt HK, er ikke de samme utseende på de som var på det andre kabinettet.

Nokken som har dette kabinettet og vet hvor det skal festes, og vet hvilke ledninger det er snakk om?

mitt hk ser sk ut:

post-24-1114615018_thumb.jpg

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser nede til høyre står det JFP1, det pleier å være området for hdd led, power SW, reset SW. Kanskje mer.

Som sagt er det du ser etter Power SW, og er sikkert merket slik. Hvis ikke sjekker du i manualen hvor det står.

Husk: Det er ikke farlig å koble feil(ved JFP1, eneste som skjer er ingenting :p

Lenke til kommentar

Det skal være på JFP1, jeg skønte ikke helt hva du mente med den forklaringen av kablene men men..

Power SW er i de fleste tilfeller orange og hvit ledning...

Edit: den med 4 hull i er den noe slikt = . . . . der vært . ilustrerer et "hull" i kontakten? da er det såfall speaker kontakten, den til den stygge lille høytaleren på kabinettet. På mitt hovedkort er det slik: 4hull= speaker, 2= orange og hvit power SW, rød og hvit HDD LED. Resten husker jeg ikke, tror reset SW var blå og hvit.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Det skal være på JFP1, jeg skønte ikke helt hva du mente med den forklaringen av kablene men men..

Power SW er i de fleste tilfeller orange og hvit ledning...

ja,l de er orange og vite, men hvor skal de festes? er jo bare 2 "pins" og hvor skal USB kontaktene festes? ser akkurat ut som Power SW, men de er 4 "pins"

Lenke til kommentar

Se på bildet av JFP1, der er det mange pinner, 2 og 2 ::::::::::::::::: osv.

Du kobler de bare rett på der, er det ikke noen merking på selve hovedkortet?

Og usb kontakten pleier å være noe alà dette :::. dvs det er et punkt som mangler, noe det gjør på JFP1 også. Den burde såfall være lett å plasere.

Edit: Rød strek indikerer der det mangler en pin, blått område der hvor usb skal sitte. Dette kan selvfølgelig variere fra kort til kort, men tror jeg har rett nå.

Edit2: hvis jeg har rett må speaker kobles på en av de to mulige plassene under USB kontakten (som på bildet) der grønn og rosa kan være lyd, en av de.

post-24-1114617138_thumb.jpg

Endret av gsn
Lenke til kommentar
enten så mangler det på bilde eller så har ikke hovedkortet ditt mullighet for

kobling av flere usb kontakter på HK :(

hadde jo USB i front fra før av då, men de va USB1 og de var koblet på rett over JFP1. rettere sagt J10

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...