Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst signal faller ut

Anbefalte innlegg

Jeg har et Linksys Wap54g aksesspunkt koblet til en Dlink bredbåndsrouter. Det rare er at signalet faller ut i tide og utide. Signalet forsvinner i bare 1 til 2 sekund før det kobler til igjen, men det er nok til at en samtale via Skype faller ut. Jeg har prøvt å skifte kanal (1, 6 og 11), og testet med med b og g. Jeg sitter bare tre meter fra aksesspunktet med en lettvegg imellom. Nettverket er WPA kryptert og siste firmware er installert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener hvordan du konfigurerte nettverkskortet. Kjører du WinXP, så kan du velge mellom å konfigurere dette med den innebygde wizarden til WinXP, eller å bruke konfigurasjonsprogrammet fra produsenten av kortet. Det er ikke alltid det blir like stabilt med WZC, så i noen tilfeller lønner det seg å prøve produsentens konfigurasjonsprogram. WZC slår du av i Services (Control Panel - Administration Tools). Om ikke produsentens konfigurasjonsprogram er installert, finner du det på den medfølgende CD'n, av og til under Windows 2000.

Lenke til kommentar

Da jeg skulle installere første gangen slo jeg av wizarden i winxp, men da jeg satte i cd'en fra Linksys fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne gjøre noen forandringer før aksesspunktet var koblet til maskinen, derfor måtte jeg slå på wizarden igjen, men det ble ikke installert noen drivere fra cd'en.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg helt forstår hva du mener med ovenstående, men hvis du vil prøve å få et stabilt signal, så prøver du som jeg skriver ovenfor. Det ser ut som du ellers har prøvd alt annet, bortsett fra å oppdatere driveren til nettverkskortet. Det kan prøve dette også.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at jeg slo av den innebygde wizarden i winxp og satte i konfigurasjonscd'en til Linksys, men jeg fikk da fikk beskjed av konfigurasjonsprogrammet at det ikke fant noe trådløst nett. Derfor slo jeg på wizarden til winxp igjen for å koble til slik at jeg kunne fortsette.

PS! Selv om nettet kobler ut, så står det i statusen at nettverket har vert koblet til i foreksempel 35 minutter selv om det har falt ut flere ganger i løpet av den tiden.

Lenke til kommentar

Hvorfor prøver du da ikke nå å slå av Wireless Zero Configuration, og bruker konfigurasjonsprogrammet som følger med Intel-driveren? Det har ingenting med å konfigurere aksesspunktet eller programvaren til dette å gjøre. Hvis du ikke vil prøve, så får du bare leve med signalproblemene. Jeg vil i alle fall ikke bruke mer tid på dette.

Lenke til kommentar

Nå har jeg skjønt det, slo av wireless zero coniguration og installerte driveren som fulgte med intel kortet. Men fremdeles falller nettet ut.

Måtte fjerne Intel Proset som hører til kortet, maskinens CPU vart belastet 100%.

Endret av Fosse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...