Gå til innhold

USB-kamera (Logitech QuickCam Express)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et webkamera som nevnt ovenfor. Men det fungerer ikke slik jeg vil. Uavhengig om jeg har åpent Netmeeting eller hvilket som helst webkamera-program så henger kameraet seg straks det kommer en lyd fra lydkortet. Dvs at jeg må slå av ALT som heter lyd om jeg skal bruke webkameraet.. det er litt kjipt i grunn.

Maskinen min er en gammel PII 350MHz.. Noen som har peiling på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjetil kan vaere inne paa noe. Men maskinen er svak. Tips: sett ned billedstoerrelse/opploesning og framerate. Skru av preview-funksjonen. Soerg for aa ha en stabil og bra codec (DivX, f.eks) installert. Eksperimenter med alle instillinger for multimedia og lydkort og i preferencer/options i programmet du bruker (needless to say). Ikke glem instillinger for komprimering. Slaa av alt som gaar i bakgrunnen. Ta opp til en formatert stasjon...

Lenke til kommentar

Det var ingen IRQ-konflikter..

Jeg har forsøkt litt med disse instillingene, men det har ikke endt i noe godt resultat. Det ender liksom i det samme hele tiden.

Men tror dere at det har noe med at maskinen min er for treg å gjøre da? Det er jo bare litt data som skal gjennom en USB-kabel og inn i en kontroller og videre. Er ikke verre enn det liksom :smile:

Jeg prøver hvertfall litt mer med disse instilligene og ser hva jeg får til.

Lenke til kommentar

Logitech Webcams har problmer med VIA chipset og windows. Det er ingen måte å fikse det på untatt å kjøpe et ekstra PCI kort med usb slotter om det er dette problemet du har:)

Nyere chipsett fra via kt333 har ikke dette problemet, men kt133,kt133a,kt266 osv har alle feilen i usbchippen. Sjekk forumene på http://www.viatech.com for løsning om du har via hovedkort:) Hvis ikke, ignorer denne meldingen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...