tcg Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei Jeg har noen spørsmål angående dette nye programmet: 1. Er "CS2" forkortelsen for creative suite 2? 2. Er dette prog. nyere og bedre enn adobe photoshop elements 3.0? 3. Er det noen av dere som har dette prog. og har noen tilbakemeldinger om det? (både positive og negative) Lenke til kommentar
kjorlaug Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 1. Ja 2. Ja, det er to forskjellige program. Photoshop elements-serien er en billig og redusert versjon av den mer profesjonelle og dyre photoshop-serien. Photoshop elements er nå i versjon 3, og photoshop er i versjon CS (versjon 8). Photoshop CS2 (versjon 9) kommer ut i starten av mai. Photoshop har generelt sett flere funksjoner enn Photoshop elements og er vel sånn sett "bedre." Photoshop elements 3 er vel mer beregnet for "allmuen" og har muligheter for bildearkivering. Sånn sett kan det være "bedre" for den mindre erfarne bruker som ikke har brukt for de avanserte funksjonene i PS CS. 3. PS CS2 kommer i starten av mai og koster 6-7000 kr. Torbjørn Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) tcg Skrevet 27/04/2005 : 15:36 Hei Jeg har noen spørsmål angående dette nye programmet: 1. Er "CS2" forkortelsen for creative suite 2? 2. Er dette prog. nyere og bedre enn adobe photoshop elements 3.0? 3. Er det noen av dere som har dette prog. og har noen tilbakemeldinger om det? (både positive og negative) 1. Ja dette stemmer. Adobe har begynnt å gi ut hele serier med alle sine programmer. Disse seriene kalles Creative Suite. Creative Suite 2 kom ut for kun kort tid siden. Til denne pakken hører Photoshop CS2, Illustrator CS2 osv... Dette er versjons betegnelse som har overtatt for eks 7.0. Adobe Photoshop CS tilsvarte utgave 8.0. 2. Ja dette programmet er av en nyere utgivelsesdato enn Elements 3.0. Så har man den evige diskusjonen om nyere nødvendigvis er bedre. Men Photoshop og Photoshop Elements er langt i fra samme programmet! Elements er noen av de mest brukte funksjonene i PS. Elements er en rimeligere "light" utgave av PS, som er beregnet for "massene", mens PS er et dyrere og mer avangsert program. Men kjenner du det ene, så vil du også lett kunne navigere i det andre. 3. Har ikke PS CS2, men har PS CS, og kan si at jeg er veldig godt fornøyd med det. Det finnes masse sider på nettet som har omtalt forandringene fra det CS til CS2. Jeg har ikke funnet noen grunner som er gode nok til å bytte. Du kan lese mer om dette på f.eks www.haraldbjellvag.com. Christopher Edit: ... ja, ser ut som vi er enige... Endret 27. april 2005 av christopherH Lenke til kommentar
andreash Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Du kan jo bare laste ned en trial versjon av Adobe Photoshop CS 2 da. Her er linken: Her er riktig link til tryout for CS 2 Så kan du jo teste den. Endret 28. april 2005 av andreash Lenke til kommentar
kjorlaug Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Dette er vel Photoshop CS tryout og ikke CS2. CS2 har ikke kommet enda, men skal komme "soon." Torbjørn Lenke til kommentar
andreash Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Du har jo så rett så rett Var litt for rask i vendingen. Fant CS 2 og trykket på tryout, men fikk ikke med at det kommer en testversjon snart av CS 2. hehe Beklager den ja Link i svar lengre opp er nå endret til å peke til riktig sted Endret 28. april 2005 av andreash Lenke til kommentar
kjorlaug Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Da er PS CS2 ute, så tryout linken over fungerer visst. Torbjørn Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Eg har photoshop CS2.. Synes ikkje det er noko betre enn photoshop CS så hadde fint klart meg med CS Men dei som er flinkare enn meg med photoshop er kanskje uenige med meg, men ikkje veit eg.. ? Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Eg har photoshop CS2.. Synes ikkje det er noko betre enn photoshop CS så hadde fint klart meg med CS Men dei som er flinkare enn meg med photoshop er kanskje uenige med meg, men ikkje veit eg.. ? Ja det er vi. Her er masse nytt + at mange ting er forenklet med CS2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå