Bandidos-Pelle Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jadda, da fikk jeg beste resultat på skolen under den nasjonale prøven i engelsk. Lese: C1. Skrive: B2/C1. For dere som ikke skjønner karakterskalaen på de nasjonale prøvene, så kan jeg fortelle at C1 er 6, og at B2/C1 er 5+. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nice! Ligger vel rundt der jeg og. Muligens en femmer i lesedelen, vet ikke. (Har ikke hatt nasjonale prøver, går i 9.) Uansett, gratulerer! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Grattis! Hvorfor er karakterskalaen så merkelig? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Grattis! Hvorfor er karakterskalaen så merkelig? Den er merkelig fordi den skal kunne brukes internasjonalt... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jadda, da fikk jeg beste resultat på skolen under den nasjonale prøven i engelsk. Lese: C1. Skrive: B2/C1. For dere som ikke skjønner karakterskalaen på de nasjonale prøvene, så kan jeg fortelle at C1 er 6, og at B2/C1 er 5+. Var det beste resultat på skolen deres? Det var samm på vår skole altså, men her var det mange flere som fikk det, meg inkludert. Det blir feil å si at C1=6 og B2/C1=5+, denne skalaen skal egentlig ikke kunne sammenlignes med "vanlig" skala.. Men, uansett grattis! Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg fikk B1 er det noen som hvet hva karakter det er. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Nasjonale prøver bør man ikke like ...boikott er det som gjelder!...og sier ikke det bare fordi jeg ikke gidder å gjøre noe, altså...jeg mener nasjonaleprøver er ren svada..regner med at jeg ikke trenger å forklare hvorfor Om dere mener dette var OT, så får dere unnskylde meg..syntes det var greit å si fra jeg Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det blir feil å si at C1=6 og B2/C1=5+, denne skalaen skal egentlig ikke kunne sammenlignes med "vanlig" skala.. Det blir ikke feil å si at C1=6 og B2/C1=5+!...Når C1 er det høyeste man kan få så er det jo naturlig å sammenligne C1 med tallkarakteren 6..men en annen ting: hvorfor skal du ikke sammenligne f. eks. C1 med 6?..det kan du gi et ordentlig svar på Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6???? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6???? Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6???? Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt. ok diddent know fikk selv B2 lese og B2/C1 skrive Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6???? Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt. Læreren vår sa at det var mulig å oppnå C2, men at det var meget få som faktisk gjorde det. Så da bli det vel: C2 = 6(+), C1 = 6 til 5+, etc. eller noe slikt. Jeg fikk også C1 på leseprøven, til tross for måten den var lagt opp på. Skriving har jeg ikke husket å spørre om, så det får jeg vel gjøre på onsdag... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6???? Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt. Læreren vår sa at det var mulig å oppnå C2, men at det var meget få som faktisk gjorde det. Så da bli det vel: C2 = 6(+), C1 = 6 til 5+, etc. eller noe slikt. Jeg fikk også C1 på leseprøven, til tross for måten den var lagt opp på. Skriving har jeg ikke husket å spørre om, så det får jeg vel gjøre på onsdag... Det skal ikke være mulig å oppnå C2 med mindre man har engelsk som morsmål. Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det... Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6???? Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt. Læreren vår sa at det var mulig å oppnå C2, men at det var meget få som faktisk gjorde det. Så da bli det vel: C2 = 6(+), C1 = 6 til 5+, etc. eller noe slikt. Jeg fikk også C1 på leseprøven, til tross for måten den var lagt opp på. Skriving har jeg ikke husket å spørre om, så det får jeg vel gjøre på onsdag... Det skal ikke være mulig å oppnå C2 med mindre man har engelsk som morsmål. Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det... C2 = perfekt engelsk. kan ikke høre/lese at han/hun er fra et annet land Endret 13. mai 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg fikk også C1 når jeg tenker meg om. Lurte på om C1 var det aller beste, og begynte å lure på hvor flink du egentlig var, siden læreren vår nevnte at det var svært få som fikk C2 i det heletatt i Norge. Men props, C1 (l) Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det skal ikke være mulig å oppnå C2 med mindre man har engelsk som morsmål.Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det... Hmm... Læreren vår sa det var mulig, menmen... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det skal ikke være mulig å oppnå C2 med mindre man har engelsk som morsmål.Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det... Hmm... Læreren vår sa det var mulig, menmen... Hmmm... Kanskje våre lærere har feil? Jaja, jeg er ingen ekspert på nasjonale prøver, vil ikke være det heller Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Det skal ikke være mulig å oppnå C2 med mindre man har engelsk som morsmål.Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det... Hmm... Læreren vår sa det var mulig, menmen... Hmmm... Kanskje våre lærere har feil? Jaja, jeg er ingen ekspert på nasjonale prøver, vil ikke være det heller Nei, de nasjonale prøvene er jo ikke så viktige! Om folk fikk C2 eller ikke, er jo uvesentlig når C1 tilsvarer ca. 6 til 5+ (eller noe i den dur) uansett. Hvis C2 er oppnåelig i teorien, er den i hvert fall ikke det i praksis. Jeg la merke til at du har fem linjer i signaturen, så du bør redigere det ned til fire før en moderator gjør det. Endret 14. mai 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå