Gå til innhold

Oh, yes! Nasjonal prøve i engelsk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jadda, da fikk jeg beste resultat på skolen under den nasjonale prøven i engelsk.

Lese: C1.

Skrive: B2/C1.

For dere som ikke skjønner karakterskalaen på de nasjonale prøvene, så kan jeg fortelle at C1 er 6, og at B2/C1 er 5+.

:w00t:

Var det beste resultat på skolen deres?

Det var samm på vår skole altså, men her var det mange flere som fikk det, meg inkludert.

Det blir feil å si at C1=6 og B2/C1=5+, denne skalaen skal egentlig ikke kunne sammenlignes med "vanlig" skala..

Men, uansett grattis!

Lenke til kommentar

Nasjonale prøver bør man ikke like ...boikott er det som gjelder!...og sier ikke det bare fordi jeg ikke gidder å gjøre noe, altså...jeg mener nasjonaleprøver er ren svada..regner med at jeg ikke trenger å forklare hvorfor

Om dere mener dette var OT, så får dere unnskylde meg..syntes det var greit å si fra jeg

Lenke til kommentar

Det blir feil å si at C1=6 og B2/C1=5+, denne skalaen skal egentlig ikke kunne sammenlignes med "vanlig" skala..

Det blir ikke feil å si at C1=6 og B2/C1=5+!...Når C1 er det høyeste man kan få så er det jo naturlig å sammenligne C1 med tallkarakteren 6..men en annen ting: hvorfor skal du ikke sammenligne f. eks. C1 med 6?..det kan du gi et ordentlig svar på

Lenke til kommentar
hos oss var det A1-A2-B1-B2-C1-C2 A1 var lavest og C2høyest så hvordan kan c1 være 6????

Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt.

Lenke til kommentar
hos oss var det  A1-A2-B1-B2-C1-C2  A1 var lavest og C2høyest  så hvordan kan c1 være 6????

Du kan ikke få C2 på ungdomsskolen, der er C1 høyest. C2 får du først på vidergående(?), eller så var det høyere oppe. Husker ikke helt.

ok diddent know fikk selv B2 lese og B2/C1 skrive

Lenke til kommentar
hos oss var det  A1-A2-B1-B2-C1-C2  A1 var lavest og C2høyest  så hvordan kan c1 være 6????

Læreren vår sa at det var mulig å oppnå C2, men at det var meget få som faktisk gjorde det. Så da bli det vel: C2 = 6(+), C1 = 6 til 5+, etc. eller noe slikt.

Jeg fikk også C1 på leseprøven, til tross for måten den var lagt opp på. Skriving har jeg ikke husket å spørre om, så det får jeg vel gjøre på onsdag...

Lenke til kommentar

Læreren vår sa at det var mulig å oppnå C2, men at det var meget få som faktisk gjorde det. Så da bli det vel: C2 = 6(+), C1 = 6 til 5+, etc. eller noe slikt.

Jeg fikk også C1 på leseprøven, til tross for måten den var lagt opp på. Skriving har jeg ikke husket å spørre om, så det får jeg vel gjøre på onsdag...

Det skal ikke være mulig å oppnå C2 med mindre man har engelsk som morsmål.

Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det...

Lenke til kommentar
hos oss var det   A1-A2-B1-B2-C1-C2   A1 var lavest og C2høyest  så hvordan kan c1 være 6????

Det er faktisk ikke mulig, den karakteren er sperret for alle andre, uansett hvor bra man gjør det...

C2 = perfekt engelsk. kan ikke høre/lese at han/hun er fra et annet land

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Jeg fikk også C1 når jeg tenker meg om. Lurte på om C1 var det aller beste, og begynte å lure på hvor flink du egentlig var, siden læreren vår nevnte at det var svært få som fikk C2 i det heletatt i Norge. Men props, C1 (l)

Lenke til kommentar

Hmm... Læreren vår sa det var mulig, menmen... :shrug:

Hmmm... Kanskje våre lærere har feil? Jaja, jeg er ingen ekspert på nasjonale prøver, vil ikke være det heller :p

Lenke til kommentar

Hmm... Læreren vår sa det var mulig, menmen... :shrug:

Hmmm... Kanskje våre lærere har feil? Jaja, jeg er ingen ekspert på nasjonale prøver, vil ikke være det heller :p

Nei, de nasjonale prøvene er jo ikke så viktige! :grin:

Om folk fikk C2 eller ikke, er jo uvesentlig når C1 tilsvarer ca. 6 til 5+ (eller noe i den dur) uansett. Hvis C2 er oppnåelig i teorien, er den i hvert fall ikke det i praksis.

Jeg la merke til at du har fem linjer i signaturen, så du bør redigere det ned til fire før en moderator gjør det. ;)

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...