olahli Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hei.. ikke sikker om det er helt rett å poste her men. jeg har fått problem med pcen min. har en GREEN732 (Elitegroupe)... denne: http://www.dinside.no/php/art.php?id=85206 når jeg skal slå den på er skjermen helt svart og det kommer en pipe lyd... noen som har en formening om hva det kan være som er galt med pcen min? mange takk for all hjelp olav Lenke til kommentar
ols Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Det er klart det er riktig å poste her! Det er her du SKAL poste.. Til saken: Det kan være flere ting, for eksempel en hd som ikke vil mer. Men begynn med det enkleste, for å eliminere mulige feilkilder. Får maskinen nok strøm fra adapteren? Booter den fra en windows CD? Kommer du inn i bios? Har du prøvd å ta ut eventuelle ekstra rambrikker? Endret 27. april 2005 av ols Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hørest ut som et mulig defekt hovedkort Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Hørest ut som et mulig defekt hovedkort Enig. Hadde samme problem på min stasjonære for 2 min. siden (med unntak av pipelyden), og da gikk jeg i sikkermodus og satte systemgjenopretting til mandag og da funka den fint. Hadde installert noen drivere til kamera bl.a. siden den gang. Men jeg fikk bootscreen og sånt il xp da. Er skjermen svart helt fra du slår den på hos deg, eller skjer det noe før det. Til informasjon så ble ikke skjermen min bare svart, den slo seg av. edit: leifpeif Endret 27. april 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Så er gjettekonkuransen i gang igjen?? Ta en titt her **** du..... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 jepp, sveinsel har rett. istedetfor å høre på alle de "gode forslagene" ovenfor så bør du notere deg nøyaktig hva slags "pipelyder" som kommer fra pcen, og så sjekker du de opp mot "beep codes" i manualen til hovedkortet/laptopen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ville tro rambrikken er defekt....... Lenke til kommentar
olahli Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 ols; ja den får nok strøm tror jeg... har hatt på pcen lenge uten og med strømadapter. har prøvd å sette inn sånn booteCD men kommer ikke inn i bios så får ikke boota fra den!?! surbz00r dette skjer med en gang jeg slår på pc.. med untak av et lite avbrudd i 3-4 sekunder i starten. spilte bare litt wow kvelden før så slo jeg av helt vanlig, pcen slo seg ikke av av seg selv. sveinsel/el_cash pipelyden er sånn korte evigvarende. så vil tro d er noe med hovedkortet mitt jeg da... ikke bra. d blir dyrt... ingen taster som er synlig nede ihverfall. sesteen har ikke forandra på noe oppsett på pcen. ikke satt inn nye minnechiper.. er stygt redd for d er hovedkortet som er gåent... vel vel, tak for hjelpa karer! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 pipelyden er sånn korte evigvarende. så vil tro d er noe med hovedkortet mitt jeg da... ikke bra. d blir dyrt... er stygt redd for d er hovedkortet som er gåent... Har du ikke garanti forsatt på maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå