TurtleMan Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei. Jeg har Gainward GeForce 6800GT 2400, 256RAM, 350/900 @ 420/1150. De to viftene er det eneste som bråker i PC'en på lavest nivå. (50% på Expertool) Jeg er ekstremt redd for å begynne å plukke det fra hverandre.. Men går det fint? Kunne dere funnet noen vifter som passer? De må ikke være så støyete liksom.. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Mener at denne skulle passe. Har aldri montert/demontert vifta på et skjermkort før, men det skulle vel gå fint. Se om du evnt finner noen guider på internett, og studer hvordan det er satt sammen. Ta det steg-for-steg, skal alltids kunne gå an å sette det på plass igjen Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Nja, han nederste sa at det ikke passet til hans GW GF 6800GT kort. Så mister jeg jo garantien... men ellers takk.. Lenke til kommentar
runlang Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Byttet ut viften min med kun kjøleribbe. Varte 1 år før den ble ødelagt (ble for varm). Går fint å bytte vifte. Pass på statisk elektrisitet. Du misser garantien ja... Ny vifte på garantien? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kjøp heller denne. Den er mer stille enn NV5. Jeg har begge kjølerne selv. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ja, det går an å bytte, men jeg tror ikke NV silenceren passer sånn med en gang på Gainward kortet, pga det tar jo opp to plasser. Du kunne jo prøvd å skjert av det ene festet? Eller så kan du kanskje fyre på ett vannkjølings sett, eksempelvis BigWater til en rimelig penge Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 kjøp heller ein av Zalmans VF700. Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Nei nei nei, ingen skjæring rundt skjermkortet!! :S Bare så dere er klar over det så er det to vifter på skjermkortet, skal jeg kjøpe 2 av Z VF700 da? *uvitende her altså...* Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nei nei nei, ingen skjæring rundt skjermkortet!! :SBare så dere er klar over det så er det to vifter på skjermkortet, skal jeg kjøpe 2 av Z VF700 da? *uvitende her altså...* ja, Zalman sin kjøleløysning er best. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Må sei meg enig i det ja...kjøp en Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu! Meget bra og STILLE kjøler Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nei nei nei, ingen skjæring rundt skjermkortet!! :SBare så dere er klar over det så er det to vifter på skjermkortet, skal jeg kjøpe 2 av Z VF700 da? *uvitende her altså...* Kortet ditt har bare 1 kjerne,så du trenger bare 1 Zalman VF700. Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Jeg må jo ha kjøling til minne og kjerne?? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Jeg må jo ha kjøling til minne og kjerne?? Som du ser på dette bildet,så følger det med små kjølere som du klistrer på minnebrikkene. Edit: Her er noen bedre bilder. Se også filmen om hvordan kjøleren monteres. Endret 27. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 kjøp zalman. meget god kjøler med lavt støynivå. Og JA, du trenger kun en Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Uansett MÅ du ha vite og da er VF700-Cu veldig bra. Enkel å montere også. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 billigste plassen du får kjøpt den er på www.databutikken.com Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har byttet til Zalman sin på 2 kort, les her. Det anbfefales på det sterkeste. Men sjekk på Zalman sine sider om det passer eller ei, tipper det gjør det, det var ekstremt få kort som man ikke fikk den til å passe (hvis det var noen i det hele tatt) Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Nei jeg orker ikke å begynne å stresse.. har ikke gjort det før, så 70% sjanse for at jeg ødelegger alt Lenke til kommentar
D_X_P Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har hørt og erfart at Zaman sine kjølere er kjempefine kjølere, men i og med at de er litt risky å gjøre dette for første gangen så ville ej nok ikkje gjort de sjøl, finn et eldre skjermkort å prøv dej litt fram på de, har gjort de sjøl, men ej satser på de orginale kjølesystemet enda, tar ikkje sjansen på å ødelegge mitt eget ivertfall, men skal du gjere de så les mange guides til de, vet bare at de skal ligge på nettet en eller anna plass, og ver forsikti Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 noen som vet om den zalman kjøleren passer på et sapphire x800xl agp kort? eventuelt noen som har erfaringer med dette og andre kjølere på dette kortet? fikk heller ikke opp temp eller mulighet til å justere vifta i atitool, noen som vet om dette ligger i hardwaren eller softwaren? kompabilitet altså.. trodde alle nye kort hadde denne muligheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå