Gå til innhold

Oppdateringer til Windows 95. finnes det enda?

Anbefalte innlegg

hei. jeg skal hjelpe en som har en Windows 95 laptopp. den skulle vært oppdatert. problemet er at jeg får ikke oppdatert antivirus og får heller ikke installert Antispyware, når jeg prøver å starte Ad-aware og Spybot får jeg feilmelding om at den manlger Win32 fil eller noe sånt. men det viktigste er egentlig at jeg får oppdatert programmer som IE og andre ting, som gjør at maskina ikke blir så usikker.

noen som vet hva jeg kan gjøre?

PS: har ikke mulighet til å bytte OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tilgjengelige oppdaterinter for Win95 kan finnes her. Velg Product/Technology - Windows 95 og trykk Go, så får du listet de alle.

Når det gjelder IE, så er nyeste tilgjengelige for Win95 versjon 5.5. Vurder heller en alternativ nettleser. Opera kan faktisk kjøres på Win95.

Edit: Avast er en gratis antivirusløsning som bruker lite resurser, og kan kjøres på Win95. Gratis brannmur fra Sygate her.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

takk for svaret. jeg skal se om jeg får lasta ned Antivirus, noe av poenget nå er at Antivirusprogrammet ikke skal bruke så mye ressurser.

har lasta ned oppdateringer nå for Windows 95, men fant ikke noen Norsk versjon av Sp1 for Windows 95. nå blir iallefall maskina litt mer oppdatert.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Forresten så er Windows 95 obsolete, det støttes ikke lenger, og de aller fleste nye programmer starter ikke på det.

Dette på grunn av at det er et 16-bit operativsystem, og er bare et shell som kjører på en DOS extender.

Tror trådstarter er klar over dette :-)

Men det finnes av og til situasjoner der en må bare bite i det sure eple, og ikke si til folkene en skal hjelpe at den maskinen er bare å kaste i søppelhaugen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...