Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor, Tele2 eller Bluecom

Anbefalte innlegg

Joda bare meg som hiver opp en tråd igjen ja.

Siste innspurt før bestilling av linje. Skal jeg, eller bør jeg velge Telenor, Tele2 eller Bluecom, blir nok ADSL 2048/256 (BC og Tele2) Telenor har jo de nye 4000/400 linjene.

Men Tele2 er klart billigst med sin linje paa 399 i mnd ved 12mnd binding, men er den prisen verdt det i forhold til de kravene jeg har med UT spilling i europa og sverige? Hvis pingen til Tele2 er grei nok og ikke noe problematisk så er det vel ikke noe i veien for det. Men så ser jeg at Telenor har dobel hastighet for 549,- i mnd mens BC ligger på 599,- i mnd, det er vel bare snakk om tid og stunder før de oppgradere linjehastighetene sine også?

Hva mener dere?

MvH

Frankie

Kristiansand/Songdalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut bluephone om du velger bluecom og har fasttelefon..

Bluecom uten fasttelefon koster abb + 79,- mnd i linjeleie. Legger du på 20 kroner ekstra får du bluephone og du sparer massevis sammenlignet med et vanlig fastlinjeabb. fra telenor. Dvs at du sparer mer enn 50,- pr mnd med dette opplegget.

Lenke til kommentar
Sjekk ut bluephone om du velger bluecom og har fasttelefon..

Bluecom uten fasttelefon koster abb + 79,- mnd i linjeleie. Legger du på 20 kroner ekstra får du bluephone og du sparer massevis sammenlignet med et vanlig fastlinjeabb. fra telenor. Dvs at du sparer mer enn 50,- pr mnd med dette opplegget.

Hvis man bestiller igjennom Bredbåndsguiden,så slipper man de 79 kronene i linjeleie.

Til trådstarter:Send en prisforespørsel til Bredbåndsguiden. De ringer deg i løpet av få minutter. De hjelper deg å finne det beste og billigste. I tillegg har de en del rabbater som du bare får ved å bestille igjennom dem.

Jeg bestillte selv Bluecom 2200/512 linjen igjennom dem og slipper derfor linjeleien på 79 kr mnd.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Må jo få sagt at dere er veldig behjelpelige :) . Men det er ikke aktuelt uten linjeleie, det er foreldrene mins linje og de vil gjerne ha slik det er idag. Så derfor jeg lurer litt med tanke paa Tele2, Telenor eller Bluecom sitt nett. Jeg ser jo at Telenor aveterer med 2-3ukers levering, noe Directconnect gjør også (surprisingly), mens BC sier rundt 4uker. Hvis jeg kunne ha fått ADSL på 2-3uker hadde det vært veldig fint faktisk.

Men, jeg trenger litt mer innputt når det gjelder ping/latency til Telenor sitt nett samt Tele2. så langt vet jeg at Bluecom bruker Catch sitt nettverk mer eller mindre (det samme gjelder Directconnect), men i og med at jeg skal spille endel UT2k4 på europeiske servere ¨å hadde det vært fint med litt input når det gjelder Telenor og Tele2. Regner med at DirectConnect og Bluecom har noe av det samme i ping.

Frankie

Lenke til kommentar

har du sjekket om www.adsl.no kan levere der du bor, og evt. priser ..

når det gjelder bindingstid... det du binder deg til er å betale xxx,- pr mnd til den aktuelle leverandør i det aktuelle tidsrom..

Du binder deg ikke til hastighet.... dvs at om du senere ser at de har dobbel hastighet til samme pris, så er det bare å si fra så skal du få samme greia..

om de da ikke har klausuler på dette i kontraktene sine da ...

Skygg unna telenor om du har muligheten til det.. litt av prinsipp, og litt av at de trenger ett alvorlig spar i rævva for å skjerpe seg litt og levere skikkelige produkter innen rimelighetens grenser tidsmessig.

Lenke til kommentar

Har sjekket ADSL.no ja, kunne ikke levere på mitt tlf nummer, huff. Ser ut til at de ikke har koblet opp til vår sentral på 4645 Nodeland, men men.

Og da legger jeg Telenor litt på is da, så nå er valget mer eller mindre på BC, da de har fri etablering, noe jeg syntes er flott for min del. Regner med at jeg bestiller med et modem i samme slengen, da jeg vil ha alt klappet og klart ferdig til bruk, heh.

Ser jeg kan spare noen få kroner ved å velge Directconnect, men de kan ikke levere med noe modem, så dette må jo bestilles i tillegg.

MvH

Frankie

Lenke til kommentar

Javel ja, sier man det....Jeg får prøve noe av det samme jeg også da, har akurat utdannet meg ferdig i Singapore og kommet hjem. Men må nok fint bestille i min fars navn. Jeg fikk en kreditvurdering av BC, og de sa at jeg måtte betale nesten 5000,- på forskudd. Har vel noe med at jeg ikke har bodd i Norge de siste 2.5årene samt at jeg ikke har jobb, bare min uflaks egentlig.

Tror vi bestemmer oss for BC jeg, med mindre noen har noe imot det eller mer info å legge til?

MvH

Frank Jarle

BTW: Takker alle sammen for en kjempe flott innsatts, dette er bare helt toppers gutter og jenter

Lenke til kommentar
Hva Bluecom angår...

Jeg ringte Bluecom i går for å bestille linje og sa det hastet i og med jeg er student. Etter en del prat frem og tilbake, sa de at de kunne levere innen 2 uker! Snakk om service! :thumbup:

Er helt enig angående kundeservicen til BC. Der har virkelig Telenor noe å lære!

Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som ser det, men du får jo mest linje for pengene av telenor!

(mulig jeg trenger briller)

Men de fleste bedriftene bruker Telenors system og at telenor oppgraderer hastighetene sine kommer til å gå utover de andre levrandørene på telenor-nettet. Så sjansen for at de andre også "for lov" til å sette opp hastighetene er små.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...