Potetfar Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Emnetittelen sier egentlig det meste. Vet ikke om jeg kan forklare spørsmålet noe mer, en kjøleribbe er jo bare en dings av kobber eller noe annet varmeledende som plasseres over prosessor, disker, eller noe. Hvordan kan dette kjøle så effektivt som det gjør? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Varmen sprer seg i ribbene, og luftstrømmen i kabinettet drar varmen med seg. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Det er vel fordi varmen blir spredd utover et større areal, og det blir dermed mindre varme, fordi en større flate tar lengre tid å bli varm enn en liten flate. Elns Endret 27. april 2005 av PCXray Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Emnetittelen sier egentlig det meste. Vet ikke om jeg kan forklare spørsmålet noe mer, en kjøleribbe er jo bare en dings av kobber eller noe annet varmeledende som plasseres over prosessor, disker, eller noe. Hvordan kan dette kjøle så effektivt som det gjør? Du har nettopp svart på ditt eget spørsmål. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nja, en flat bit med kobber vil ikke lede bort like mye varme som en kjøleribbe. Større overflate er stikkordet. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Emnetittelen sier egentlig det meste. Vet ikke om jeg kan forklare spørsmålet noe mer, en kjøleribbe er jo bare en dings av kobber eller noe annet varmeledende som plasseres over prosessor, disker, eller noe. Hvordan kan dette kjøle så effektivt som det gjør? Du har nettopp svart på ditt eget spørsmål. Jeg sa hva en kjøleribbe var, ikke hvordan den kjølte. Vågubu: Takk for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Og med større masse så kan den oppta mer varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå