Gå til innhold

Hvordan sender man over spill til Nokia 6230

Anbefalte innlegg

Men du, du kan ikke bare bruke SonyEricsson k700i .jar filer på en Nokia 6230, selv om begge støtter Java!

Nei, somregel lages *.jar (java) installasjoner for javaspill forskjellig til forskjellige telefoner, dog ofte virker spillene på tvers av telefoner med samme installasjon med litt bugs her og der, men hva har det med dette emnet å gjøre?

Nja, det du sier stemmer i teorien - men ikke alltid i praksis, faktisk veldig sjeldent. Jeg har vært borti spill der leverandøren har måttet komme med en ny build til en Nokia 3230 fordi 7610 filen ikke fungerte på den, har også vært borti tilfeller der leverandøren har måttet lage nye filer for en viss firmware-versjon av telefonen... Det er med andre ord *meget* sjeldent at spill fungerer på tvers av terminaler (MIDP 1.0 eller 2.0), det er veldig mye som varierer fra terminal til terminal (t.o.m. firmware) så man skal ikke ta det for gitt at alt funker.

Grunnen til at jeg nevnte dette var å gjøre trådstarter oppmerksom på at det er en viss forskjell mellom .jar filene til k700i og 6230 - slik jeg forstår det har han prøvd å bruke (kompisens) k700i spill på hans egen 6230.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en K700i-versjon av et spil, og det virker feilfritt på 6230.

Til du som sier du har fler spill i Spill-mappa enn i Samling-mappa på din 6230i: Det er overføring til 6230 vi diskuterer her... 6230i er kompatibel med helt andre spill en det 6230 er pga. stor forskjell på skjermoppløsing.

Lenke til kommentar

Du har rett, jeg var hele tiden lest feil og trodd at vi snakket om 6230i her og ikke 6230.

Hva 6230 angår har jeg ingen erfaringer.

Til Piranha, veldig mange K700 og S-60 spill fungerer bra på 6230i (ikke 6230 som jeg trodde vi snakket om, hvor antageligvis nesten ingen fungerer fra s-60 og K700 ettersom oppløsningen på 6230 er bare på 128x128 mot 204x204 på 6230i.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...