Gå til innhold

Hvordan sender man over spill til Nokia 6230

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel for det første må telefonen støtte filene =)

Ellers kan du benytte deg av blåtann, "internett", datakabel, IR og minnekort.

Litt feil der. Du kan ikke putte .jar-filene på minnekortet og installere dem derfra.

6230 takler bare .jar-spillfiler. Får å installere spill må du laste dem ned med wap, installere dem via Nokia PC Suite eller sende via IR eller blåtann fra en PC (dette har ikke jeg prøvd så jeg vet ikke om det går).

Lenke til kommentar
Vel for det første må telefonen støtte filene =)

Ellers kan du benytte deg av blåtann, "internett", datakabel, IR og minnekort.

Litt feil der. Du kan ikke putte .jar-filene på minnekortet og installere dem derfra.

6230 takler bare .jar-spillfiler. Får å installere spill må du laste dem ned med wap, installere dem via Nokia PC Suite eller sende via IR eller blåtann fra en PC (dette har ikke jeg prøvd så jeg vet ikke om det går).

Prøvde å sende dem over med bt, men jeg aner ikke hva jeg gjør derfra...

På k700i lagret de seg automatisk som spill, og det var bare og begynne å spille...

Lenke til kommentar

Ja, spillene legges stort sett i mappen "samling" og noen legges i mappen "spill". Vet ikke hvorfor det er sånn. Du kan heller ikke flytte spillene når de er installert heller.

Og Remerser igjen: Du kan ikke legge filene på minnekortet og installere dem derfra. Det har jeg prøvd og ikke fått det til. PC suite (med blåtann eller kabel) eller wap er de overføringsmetodene som fungerer!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
skaff deg mobiMB, så kan du installere spillene direkte i spillmappen istedet for applikasjonsmappen. Da vil du få plass til litt mer (2MB).

Det er feil. Uansett hvilken metode du bruker på å overføre spill til telefonen, har du alltid ca 2 MB plass i 'Spill' og 'Samling' til sammen. Da jeg la sammen brukt plass i 'Samilng' og 'Spill' og den ledige plassen, fikk jeg 1,911 MB. Du kan for eksempel ha 0,5 MB i 'Spill' og 1,5 MB i 'Samling' (dette er mest sansynlig da de fleste spillene automatisk lagres under 'Samling')

Lenke til kommentar
Men du, du kan ikke bare bruke SonyEricsson k700i .jar filer på en Nokia 6230, selv om begge støtter Java!

Nei, somregel lages *.jar (java) installasjoner for javaspill forskjellig til forskjellige telefoner, dog ofte virker spillene på tvers av telefoner med samme installasjon med litt bugs her og der, men hva har det med dette emnet å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...