kakemonster7 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Noen som vet om d går an å sende over spill til n6230?? Kjenner en som har k700i, og har gjort det, men de filene funka ikke på 6230... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Les dette angående bruk av emnefeltet. Bruk heller for mange ord enn for få neste gang. - Vel for det første må telefonen støtte filene =) Ellers kan du benytte deg av blåtann, "internett", datakabel, IR og minnekort. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vel for det første må telefonen støtte filene =)Ellers kan du benytte deg av blåtann, "internett", datakabel, IR og minnekort. Litt feil der. Du kan ikke putte .jar-filene på minnekortet og installere dem derfra. 6230 takler bare .jar-spillfiler. Får å installere spill må du laste dem ned med wap, installere dem via Nokia PC Suite eller sende via IR eller blåtann fra en PC (dette har ikke jeg prøvd så jeg vet ikke om det går). Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 ok, det var kanskje litt klønete forklart av meg.... Det jeg da lurer på er åssen filformat spillene må være for at jeg skal kunne spille dem på telefonen... Som sagt har en jeg kjenner sendt over til sin k700i. Det var .jar-filer, men det støtter ikke Nokia 6230... Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jo, det er akkurat de filene 6230 støtter. Du overfrøer de nok bare på feil måte. Telefonen kjenner ikke filformatet hvis du åpner de fra minnekortet. Send dem på en av måtene jeg beskrev ovenfor. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Vel for det første må telefonen støtte filene =)Ellers kan du benytte deg av blåtann, "internett", datakabel, IR og minnekort. Litt feil der. Du kan ikke putte .jar-filene på minnekortet og installere dem derfra. 6230 takler bare .jar-spillfiler. Får å installere spill må du laste dem ned med wap, installere dem via Nokia PC Suite eller sende via IR eller blåtann fra en PC (dette har ikke jeg prøvd så jeg vet ikke om det går). Prøvde å sende dem over med bt, men jeg aner ikke hva jeg gjør derfra... På k700i lagret de seg automatisk som spill, og det var bare og begynne å spille... Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Men nå er det ikke K700i det er snakk om. Vi prater om 6230, og denne kan ikke sende spill på samme måte som K700i tydligvis kan. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 ja... men jeg skjønte egentlig ikke helt de måtene du forklarte Jeg har mange sånne spill-filer (.jar) på pc'n, og jeg har bt-adapter... Så når jeg sender dem til telefonen, lagrer jeg dem hvor?? eller skulle jeg ikke lagre dem på minnekortet? Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Da må du bruke Nokia PC Suite som følgte med telefonen til å installere spillene. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Du kan bruke minnekort. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Fikk det til med PC suite... men spillene la seg i programmer, ikke spill... skal det være sånn, eller går det an å legge dem i spill-mappa?? Endret 27. april 2005 av azzman Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Ja, spillene legges stort sett i mappen "samling" og noen legges i mappen "spill". Vet ikke hvorfor det er sånn. Du kan heller ikke flytte spillene når de er installert heller. Og Remerser igjen: Du kan ikke legge filene på minnekortet og installere dem derfra. Det har jeg prøvd og ikke fått det til. PC suite (med blåtann eller kabel) eller wap er de overføringsmetodene som fungerer! Lenke til kommentar
danny123 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 jeg har nokia 6230 og bluetooth usb dongle. jeg bare kobler sammen telefonen med dataen over bluetooth, også åpner man bare nokia application installer, overfører jarfil og så er det bare å spille!! Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 skaff deg mobiMB, så kan du installere spillene direkte i spillmappen istedet for applikasjonsmappen. Da vil du få plass til litt mer (2MB). Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 skaff deg mobiMB, så kan du installere spillene direkte i spillmappen istedet for applikasjonsmappen. Da vil du få plass til litt mer (2MB). Det er feil. Uansett hvilken metode du bruker på å overføre spill til telefonen, har du alltid ca 2 MB plass i 'Spill' og 'Samling' til sammen. Da jeg la sammen brukt plass i 'Samilng' og 'Spill' og den ledige plassen, fikk jeg 1,911 MB. Du kan for eksempel ha 0,5 MB i 'Spill' og 1,5 MB i 'Samling' (dette er mest sansynlig da de fleste spillene automatisk lagres under 'Samling') Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ja, 2MB er alltid grensen, men "spill" har tilgang til 1.5 MB av den plassen og "samling" har kun plass til 500kb. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det er helt feil! Min plassbruk under 'Programmer': Spill: 440,5 kB Samling: 724,7 kB Ledig: 745,7 kB Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 jeg har 1.3mb installert av spill i spillmappen, og 200kb i samling mappen, bruker N6230i, fv 3.023 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Men du, du kan ikke bare bruke SonyEricsson k700i .jar filer på en Nokia 6230, selv om begge støtter Java! Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Men du, du kan ikke bare bruke SonyEricsson k700i .jar filer på en Nokia 6230, selv om begge støtter Java! Nei, somregel lages *.jar (java) installasjoner for javaspill forskjellig til forskjellige telefoner, dog ofte virker spillene på tvers av telefoner med samme installasjon med litt bugs her og der, men hva har det med dette emnet å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå