Nobrains Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Skal ha meg ny PSU, den skal være stille. Jeg har en del hardware som den skal dra så dropper og ha en vifteløs. Hovedkort: ASUS A8N-SLI Deluxe GPU: XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe HDD/CD: 2x Western Digital Raptor 36,7 GB 2x Seagate Barracuda 7200.8 400 GB S-ATA 2x IDE disker...(vanlig molex kontakt) Plextor PX-712SA +vifter og annet dilldall Det er bra og ta en litt kraftig PSU slik at den ikke trenger og kjøre på maks load hele tiden...ikkesant? Har tittet litt på denne, men vet ikke om den er bra... Thermaltake Silent Purepower 680W Krav: maks 1400kr 24pin til hovedkort min 5stk serialata strømkontakter min 2stk ide kontakter(molex) 2 stk pci express strømplugger (gjerne kabelstrømper på kablene...men ikke et must) Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Tenkte og bestille meg dette i kveld...så jeg bumper Om ingen sier noe går jeg vel for Thermaltake Silent Purepower 680W Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har sett noe om at den skal være bra nei, finnes vel noen tester der ute =) Den blir referert til som stille og stabil/kraftig. Tror ikke du blir skuffet av denne egentlig, google litt etter tester så finner du =) Evnt så har thermaltake ramset opp enrekke tester på hjemmesiden sin. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Det var en sammenligningstest av PSU i Februar på "high-end" Psu: her er den Ser min PSU "ryker" på krava i første innlegg, har 4 SATA power (krav 5), en skjerma PCI Express power (krav 2) og en skjerma Molex for VGA / harddisk (om den ikke er endra siden januar). PSU eg tenker på er Tagan 480U-01 - den leverer 480W kontinuerlig med peak på 580W i ETT minutt, etter en PSU "kalkulator" trenger maskina mi under 300W med alt på maks konsum (A64 3200+, 6600GT, en HDD og en DVDR/RW og 5 vifter). Lett å sove i samme rom, Tagan "lover" 21dB ved mindre enn 50% last (240W) og maks på 28dB. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Tagan er topp, har hørt på et par 480w! Dvs at jeg ikke har hørt noe i det hele tatt... Sharkoon Silent Storm kom jo også bra ut i testen på HW. Den kommer i 530w eller no og ligger i samme prisklasse som Tagan 480.. En av de blir min neste! Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har alerede bestillt Thermaltake Silent Purepower 680W den oppfyller alle krav untatt at den bare har 4sata, men det klarer jeg meg med... Den er ganske stille også...hvertfall siden jeg kommer antagligvis aldri til og bruke noe mer enn 50% av den var litt dyr da Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hei, kan bare komme med ett lite tips samtidig. Jeg har testa ut sata en ganske så lang stund nå. Konkusjon. Jeg foretrekker molex strøm plugger istedenfor sata pluggene.. Di sitter alt for løst og det er nesten ingenting som skal til før det blir "kontaktbrudd" Jeg ville ihvertfall anbefalt deg SilenX 600w 14 dBA iXtrema PRO PSU Ifra vendur.no feks. vet ikke hvem andre som har SilenX Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er ikke den nye MIST-strømforskyningen ganske stille? Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hei, kan bare komme med ett lite tips samtidig. Jeg har testa ut sata en ganske så lang stund nå. Konkusjon. Jeg foretrekker molex strøm plugger istedenfor sata pluggene.. Di sitter alt for løst og det er nesten ingenting som skal til før det blir "kontaktbrudd" Jeg ville ihvertfall anbefalt deg SilenX 600w 14 dBA iXtrema PRO PSU Ifra vendur.no feks. vet ikke hvem andre som har SilenX SilenX 600w 14 dBA iXtrema PRO PSU var litt for dyr Jeg syntes også satapluggene sitter løst Hver gang jeg er inni maskinen så sjekker jeg at de sitter ordentlig før jeg setter på kabinettdøra igjen... men men...jeg overlever vel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå