Gå til innhold

NEC 42XM3 Hjemmekino

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ha full "hjemmekino" og jeg skal kjøpe

NEC 42XM3 (Hva synes dere om den?) NEC 42XM3 HDTV Kompatibel opp til 1080i

Bose Acoustimass 15 Surroundhøytalere m aktiv sub Link

Og denne Receiveren DENON AVR-2105 Link

+ en HTPC til 12000,- Som jeg skal bygge selv.

Sammenlagdt blir dette ca 60 000,-

Har dere noen invendinger/tips til dette oppsettet ?

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NEC 42XM3 tar alle HTDV formater den :) helt opp til den deilige 1080i

Denne har XGA oppløsning dvs 1024x768, altså den er ikke HD-ready. Den tar imot HD-signaler, men nedskalerer dem så de passer på skjermen. Se deg om etter en HD-ready skjerm heller, så får du utnyttet f.eks. 1080i.

Lenke til kommentar
NEC 42XM3 tar alle HTDV formater den :) helt opp til den deilige 1080i

Denne har XGA oppløsning dvs 1024x768, altså den er ikke HD-ready. Den tar imot HD-signaler, men nedskalerer dem så de passer på skjermen. Se deg om etter en HD-ready skjerm heller, så får du utnyttet f.eks. 1080i.

Har du i den minste anelese hvor mange plasma apparater som har full HDTV oppløsning på det norske markedet? Jo 1. Den koster ca 450.000.

Full oversikt her:

http://www.hjemmekino.no/database/tv.aspx

Lenke til kommentar

Av alle plasma skjermer jeg har lett etter, så er denne den beste i 30 000,- klassen (Etter min mening) med 12 bits "Fargepalett" (Vanligvis er det 8 eller 10) og XGA oppløsning. Jeg har ikke råd til og gå opp til 40 000,- 50 000,- for en tv, så kompromiss må inngås uansett, og da synes jeg NEC`en ser meget forlokkende ut...

Er dere enige eller finnes det en bedre plasma i 30 000,- klassen ??

AhmanKell : LCD har ikke mer en 16.7 millioner farger mot plasmaens 68.7 milliarder farger... Dessuten er en ordentlig plasma og foretrekke foran en prosjektor.

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Jeg har forrige modell av den NEC skjermen du ser på, nemlig 42XM2. Jeg er meget fornøyd med den. Men skulle jeg kjøpt plasma i dag, så hadde jeg valgt denne :

http://www.avshop.no/catalog/product_info....products_id=460

Grunnen er at den har full støtte for 720p, som sannsynligvis blir den HD standarden som blir brukt i Norge. XM3 vil også gjøre en god jobb, men må skalere bildet litt mer. 42" virker veldig stort i begynnelsen, men skulle gjerne hatt 50" i dag.

Veit at det er over ditt budsjett, men spar en måned eller 2 til, så har du den.

Jeg mener dessuten at Plasma er det klart beste valget du kan gjøre hvis du skal ha en stor TV idag. LCD er alt for dyrt over 32" og sortnivået for dårlig. Prosjektor blir veldig upraktisk som TV. Støyen er til å leve med når du ser film, for da skrur man opp lyden litt, men til TV ønsker man ofte lavt volumnivå. Dessuten blir pærekostnaden meget høy i lengden om du skal se TV 6 timer hver kveld.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...