Stinmaker Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei Jeg kar kjøpt et nytt ADSL modem med trådløs ruter. Den fungerer helt utmerket med kabel, men når jeg kobler meg på trådløs så får jeg ikke en ipadresse fra ruteren, får får koblet meg på med status tilkoblet og signal utmerket. Har slått av brannmuren av og på, det samme gjelder også WEP. Min bærbar har integrert trådløs nettverkskort med B sandard, har prøvd å sette på kun b i ruteren uten hjelp. Sitter her frustert og irritert. Har dere noe nyttig tips til meg. Ruteren er : http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300716&cks=SER som sagt så fungerer den fint med kabel og kommer ut på nett. så selve linjen er ikke problemet. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har akkurat det samme problemet på min stasjonere. Håper noen her kan gi et fasit svar Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 DHCP Aktivert? (det som gir ut ip'er automatisk) Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Ja, Det er aktivert . Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Sjekk om du i vanvare har satt på MACfiltrering, uten å legge inn adressen til kortet ditt. Dersom du har det, vil maskinen vise oppkobling, men ikke få IP adresse. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Dette har jeg sjekket pp. så Mac filtering er slått av. skal prøve litt til, hvis ikke så sender den jeg den i retur ved å benytte angrefristen. Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Du har vel enablet wireless networking???? Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Ja da, trådløs er slått på, jeg finner ruteren og kobler til med full styrke, men får ingen IPadresse. Det er heler ikke noe galt med den bærbare jeg har, da jeg kommer fint inn på naboens trådløse nett. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Du har også merket av for å motta IP-addr. automatisk Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har du nyeste firmware til routeren? Lenke til kommentar
tness Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Som en annen her sa, sjekk firmware, hadde problemer med at jeg mista forbindelsen med routeren, bytta til channel 6, står vel defult på 11. Ny firmware og bytta channel gjorde susen. Har samme router som deg. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takk skal prøve det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Har nyeste firmware, trenge denne får å kunne legge inn fast IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå