Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage overklokking?

jozzoe

Anbefalte innlegg

akkurat kjøpt et Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 256MB fra komplett, lurte på hvor mye det er forsvarlig å overklokke det? :ermm:

har fått opp gpu fra 398 til 475mhz og minne 443 til 500mhz (ddr) og dette med ingen anna kjøling enn en billig plastvifte som fulgte med!! :!:

bruker ati tool og softmod drivere, gir en artifact feil hver 2 time elr aldri, er det forsvarlig å kjøre det sånn her? risikkerer ikke at kortet plutselig tar fyr!?

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde ett 9600pro (256mb) som jeg klokka til 500/500. det rusla og gikk i ett år det før jeg solgte det. du ser når du har klokka for mye...

edit: må lære meg å lese..

kortet tar ikke fyr. får du artifacts må du klokke ned. start med å klokke ned minnet..

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar

det ser ut til å virke helt uten problemer på bench og spill etc, men om jeg lar atitool stå og søke etter artifacts i masse timer så finner han alltids noe.

advantage edition har lavere klokking enn original 9600 pro, får bugs høyere opp enn dette :!:

hjelper kanskje å kjøpe sånn termakjøling for å klokke det mer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hatt 3 stk 9600 Pro (Sapphire og Powercolor) med ulike RAM-chips..

Kjernen har alltid latt seg klokke til 500 eller mer.. (kommer dog lengst ved å bytte ut "stock"-kjøer).

Minnet.. om det er 2.8 eller 4-5ns lar seg klokke lite.. Vel.. for ett kort hvor default mem-clock var 500(250) gikk det å klokke minnet til 564(282).

Lenke til kommentar

Skjermkort prosessor egenskaper:

Skjermkort ATI Radeon 9600 (RV350)

GPU kodenavn RV350

PCI enhet 1002 / 4150

Transistorer 76 million

Prosess teknologi 0.13u

Bus type AGP 4x

Minne størrelse 256 Mb

GPU klokkehastighet 475 MHz (orginal: 398 MHz, overclock: 19%)

RAMDAC klokkehastighet 400 MHz

Punkt parallellutføring 4

TMU per parallellutføring 1

Vertex skyggelegging 2 (v2.0)

Punkt skyggelegging 1 (v2.0)

DirectX maskinvare støtte DirectX v9.0

Pixel Fillrate 1900 MPunkter/s

Texel Fillrate 1900 MTexel/s

Minne buss egenskaper:

Bus type DDR

Bus bredde 128-bit

Virkelig klokkehastighet 250 MHz (DDR) (orginal: 223 MHz, overclock: 12%)

Effektiv klokkehastighet 500 MHz

Båndbredde 8000 MB/s

synes også det var litt rart den ikke tålte mer, tror advantage er billigutgaven av 9600 pro.

merket at med redline tingen som fulgte med så fikk jeg klokka gpu til over 500 men da klikka 3dmark2003 på cpu testing (merkelig nok) :yes:

lure på om det kan være drivere og atitool det kommer ann på, kanskje bruke de gamle omegadriverne og noe enn atitool?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...