Xecuter Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Litt kryptisk overskrift egentlig. Jeg har problemer med Windowsen min å skal installere den på nytt. Men før jeg gjør det vil jeg prøve Linux. Så en kopi av Fox Linux jeg kunne kjøpe, er det forskjell fra den og Red Hat Linux? Hvilken er best? En annen ting er jo om spill og andre programmer som er laget for Windows XP vil virke 100%. Jeg og noen kompiser spiller mye på nettverk så den bør jo odså være kompitabel med Microsoft nettverk. Tenkte også på å kjøpe ei bok om programering av Red Hat Linux, men virker det med Fox Linux? Takker for svar Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Fox Linux? Har aldri hørt om den. Programmer og spill for Windows vil _ikke_ virke på Linux. Man kan emulere de med variabel suksess. Bøker om programmering er for et spesifikt programmeringsspråk, ikke distroer. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Litt kryptisk overskrift egentlig. Jeg har problemer med Windowsen min å skal installere den på nytt. Men før jeg gjør det vil jeg prøve Linux. Så en kopi av Fox Linux jeg kunne kjøpe, er det forskjell fra den og Red Hat Linux? Hvilken er best? En annen ting er jo om spill og andre programmer som er laget for Windows XP vil virke 100%. Jeg og noen kompiser spiller mye på nettverk så den bør jo odså være kompitabel med Microsoft nettverk. Tenkte også på å kjøpe ei bok om programering av Red Hat Linux, men virker det med Fox Linux? Takker for svar Windows vil voldta alle ikke-ntfs/fat32-partisjoner samt overskrive MBR uten å spørre. Linux er IKKE kompatibel med win32-binærfiler. Linux er Linux, men hver GNU/Linux distro har sine egne navnekonvensjoner for div. filer. Likevel: Katalog/mappestrukturen skal uansett samsvare med FHS. De fleste voksne programmeringsspråk er multiplattform, så det er ikke nødvendig å kjøpe en programmeringsbok spesfikk til hverken "Linux" eller "Red hat", med mindre du presterer å grave opp det verste søppelet med API'er som er knyttet til Windows-plattformen. Endret 27. april 2005 av Manuel Lenke til kommentar
ways Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 nå som du skal reinstallere, gjør plass til linux slik at du kan lage dualboot. dvs installer windows på den første partisjonen med fat32 filsystem, og la det være en 5-10GB ledig (upartisjonert). så installerer du linux. de fleste distro'er vil automatisk finne windowspartisjonen og lage en meny i oppstarten. så kan du prøve deg litt frem. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Anbefaler ubuntu linux (www.ubuntulinux.org) for tja.. de aller fleste, faktisk. Også ta en titt på www.linuxguiden.no Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Fox Linux? Har aldri hørt om den. Googlet det litt, det er en Fedorabasert distribusjon. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Fox Linux var forresten med på månedens Linux Magasinet, samt omtale. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Fox Linux var forresten med på månedens Linux Magasinet, samt omtale. Hva var anmeldelsens konklusjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå