eel Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ringt til noen kjøreskoler men får ikke noe godt svar. Etter dagens regler: Hvor mye sånn ca. vil lappen koste meg? Finnes det måter å gå opp som privatist på? (tenker da på teori) Har billappen, er over 21 og bor i Follo. MVH eel Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har du kjørt sykkel før? snittet ligger på en 15-20000kr Lenke til kommentar
eel Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Det var det jeg var redd for. Jeg har kjørt en del tohjuling, men det er en stund siden. Hvor mye koster det obligatoriske? Rent hypotetisk: Hva vil skje hvis man blir stoppet uten lappen på tung sykkel hvis man har billappen? Tar de billappen? Kan man kjøre på privat eiendom? Ble noen spørsmål, det. Setter stor pris på svar.. eel Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Pakkepris på 10000 kr på Team Mc i Bergen. Pakken innebærer ca 10% avslag. I tillegg kommer 660 kr til oppkjøring. Og regn med 2-4 ekstra kjøretimer. Så 12- 13 tusen tot. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det obligatoriske kommer på 9800, så kommer kjøretimer, teori+++ i tilleg... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 jeg vil gjerne lufte et spm siden vi snakker om MC førekort og slikt: er det virkelig en vektgrense på MC og førekortet generelt? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 tror ikke du slipper inna med mindre enn 12.000,- Sats på å øve mye, så slipper du å betale noe ekstra. Lenke til kommentar
eel Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 tror ikke du slipper inna med mindre enn 12.000,- Sats på å øve mye, så slipper du å betale noe ekstra. Problemet er bare at det ikke er så lett å få øvd uten lappen.. Er det noe sted det er lov å kjøre? Har liksom ikke lyst til å kjøre på veien uten lappen hvis det skulle skje noe. Regress osv. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 heisann. krav om opplæring er visuell kontakt med den som gir opplæring, samt toveis kommunikasjonsutstyr. det vil i praksis si at du kan sitte alene på motorsykkelen, med en kvalifisert person i en bil/på mc bak deg. oppfordrer deg til å lese gjennom gjeldende forskrifter (se link nederst), eller rett og slett ringe til vegvesenet. skulle ikke være noe problem med forsikring, bare husk å sjekke at du er "gammel nok" til forsikringen. ellers må du være fyllt 19 for å kunne øvelseskjøre på tung motorsykkel. du slipper såvidt jeg skjønner det "trafikale forkurset" siden du har billappen. Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve m.m. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 jeg vil gjerne lufte et spm siden vi snakker om MC førekort og slikt: er det virkelig en vektgrense på MC og førekortet generelt? Her er en oversikt over vektgrenser på MC klassene: Klasse A1 Lettmc Max sylvolum: 125ccm, Max effekt: 11kw/15hk Klasse A Mellomtungmc: Max syl volum: Ubegrenset, MAx effekt: 25kw/34hk (Denne grensen er også fastsatt med hensyn til vekt. Har du en veldig lett sykkel må hestekreftene enda mer ned, kan max ha 0,16 kW/kg) Klasse A Tungmc: Øverste grense, her er det meste lov. Bortsett fra trimming uten endring i vognkort osv. Det er altså ingen kg grense på mc. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Tok lappen for 3 år siden, antar at prisen har gått opp siden den gang, men kostet meg rundt 6000 kroner, men jeg hadde kjørt endel lett mc... Lenke til kommentar
Hcbr Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Må man igjennom hele pakka hvis man har lett-lappen? Så for meg 3-4kjøretimer og oppkjøring jeg Har kjørt veldig mye fra før... Ny teoriprøve er vel ikke nødvendig? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Teori prøve og obligatorisk kjøring er nødvendig såvidt jeg har forstått det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå