Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med lyd og hdd

Anbefalte innlegg

Jeg har et broblem med at hvis jeg hører på musikk og maskinen får oppgaver som å flytte filer på hdd'en, starte et spill eller lignende, begynner lyden å skrape og skurre med en gang. Da må jeg starte maskinen på nytt for at lyden skal bli bra igjen.

Dette er min maskin:

Asus P4P800 - E Deluxe

Maxtor DiamondMax 10 200Gb

Pentium 4 3.2 GHz

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200

Gainward GeForce 6800 LE

Så til problemet med hdd'en. Når jeg skrur på maskinen og den kommer til loadinga i windows bruker hdd'en å "stoppe". Det lyser på fullt i hdd LED'en men det skjer ingenting. Etter ca. 15-20 sekunder starter maskinen på nytt igjen. Det samme kan også skje når den akkurat er ferdig med loadinga og kommer inn på skrivebordet, da stopper alt opp å man kan ikke gjøre noe. Da er det bare å starte maskinen på nytt igjen.

Jeg har hatt Windows XP Home og Pro norsk og Pro engelsk. Var likedan med alle sammen.

Kan det være at noe av delene ikke passer sammen?

Endret av psychox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som om det er windowsregisteret det er noe galt med når det gjelder hdd-problemet. Typisk et program du har avinstallert, men som fremdeles ligger i "run"-delen, slik at windows leter etter programmet ved oppstart.

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror ikke det. Fordi den er sånn rett etter jeg har installert winxp også, d.v.s jeg spilte av en sang med en gang jeg var ferdig å installere winxp.

Schwami snakket om hdd-problemet ditt da :p

Ellers, kontroller at du har de nyeste driverne til lydkort iallfall.

edit: formater pc evt, hvis ikke det blir bra da er det sannsynligvis noe galt med retaildriverne til en eller flere av enhetene dine eller det kan være en enhetskonflikt, muligens pga driverne.

Endret av V36a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...