Gå til innhold

Funksjoner hos Canon Ixus 700

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sverget til mitt gamle Canon speilreflekskamera, men er nå blitt overbevist om at det er kjekt å ha et lite digitalt kamera i tillegg. Det er ikke alltid like praktisk å bære rundt på flere kilo med utstyr, og valget falt derfor på det nye Canon Ixus 700. Nå skal det sies at jeg ikke har mottatt det ennå, men jeg lurer bl.a. på følgende:

Jeg har bestilt kameraet, ei lita veske, et ekstra oppladbart batteri (eMagic) og to Kingston SD 512MB Elite Pro minnekort. Virker dette som en grei (start)pakke? Trenger jeg kortleser? Er det mulig å vise bildene direkte på TV uten noe tilleggsutstyr? Kan jeg redigere bildene direkte på kameraet (eks. snu vertikale bilder riktig vei)? Er programvaren som følger med nok til å arkivere og redigere bildene på PC/CD/DVD?

Jeg gleder meg til å prøve meg med digital fotografering, men er altså nokså "grønn". Alle forslag og synspunkter mottas med takk!

Endret av trønns
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nå bestilt deg et kjempe kamera. Kamera snur automatisk bilder tatt på høykant så det trenger du ikke gjør selv, men du er nødt til å bruke Canon sitt Zoombrowser program til å laste ned med for at dette skal skje automatisk. Det følger programmvare med som du kan gjør litt med, men ikke så mye. Hvis du ikke ønsker å betale ekstra for redigeringsprogram så kan jeg anbefale Picasa og the Gimp som ligger gratis på nett.

Det følger med ledning for å vise bildene på TV. Tror det er USB2 tilkobling på det kamera så hvis du har det på din PC så tror jeg ikke du vil merke noe særlig behov for minnekort leser.

En stor plage med Canon Ixus serien har alltid vært at kamera gir ikke beskjed om lite strøm på batteriet før det nesten er fullstendig tomt. Derfor er det alltid smart å ha et ekstra i lommen.

Lenke til kommentar

Medfølgende redigeringsprogram har ikke særlig mange muligheter, så viss du har Photoshop er dette mye bedre. Likevel har medfølgende redigeringsprogram noen funksjoner spes. tilpasset kameraet. F.eks: Ixus 700 har en veldig stilig og lettvint panoramafunksjon, og i medfølgende program er der en funksjon som klipper og limer automatisk.

Er ellers veldig fornøyd med kameraet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...