Gå til innhold

Nytt dødelig virus?


AzZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du begynner å fatte verdien i en oppstartsdisk (CD/USB/ 3 1:2), en oppstartsdisk har berget assen min mange ganger.

Høres Faktisk ut som det er et virus som tar knekken på MBR eller i alle fall modifiserer denne og har egenskapen at den sprer det videre til samtlige disker som er tilkoblet.

Så du må på død og liv unngå å koble harddisken til systemer som er "rene" hvis du ikke allerede har gjort det da.

Prøv med Hirens Ultimate Boot Cd og bruk verktøyene som ligger der, kan kanskje være en mulighet for at du kan reparere MBR og ta knekken på viruset med et oppegående antivir program.

Lenke til kommentar

Dersom du har litt cash kan du jo prøve med å kjøpe et usb harddiskkabinett som di kan putte ide diskene dine i, de får du for under 500 spenn, tror jeg.

 

er ikke sikker på hvordan disse controllerne fungerer, men jeg regner med at de kan lese disken din.

 

da kan du starte en maskin med windows xp først, og så koble til disken .

 

Gudd løkk !!

Lenke til kommentar

Burde funke med å starte opp med windows cd, så velg repair eksisterende installasjon.

 

du bør etter dette kjøre netbasert visrusjekk, finnes flere gode alternativer der.

 

du kan også instalre en ny versjon på en annen partisjon uten å miste data.

 

har du trøbel med å komme deg inn via ie browser til noen online virusjekk, bare start opp f. eks min datamskin og skriv url der, det skulle rekke til å gå rundt virus som hindre deg å starte ie.

 

Og det kan være minnefeil som hobol nevner, hjelper ofte da å sette ned fsb til f. eks 100

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...