Gå til innhold

Nytt dødelig virus?


AzZ

Anbefalte innlegg

Jeg jobber litt med å ordne opp i datamaskiner og lignende. Så har vi fått inn på kort tid nå to harddisker som ikke vil starte opp. De viser heilt fint i bios’en, men når xp’en skal opp så restarter den seg bare. Dette gjelder også når den hdd som det er problemer med ikke fungerer som os hdd. Har prøvd å starte opp i sikkehetmodus, men det same skjer. Er det noen som vet om det er et alvorlig virus på gang nå, eller er det bare tilfeldighet at de to harddiskene skulle oppføre seg heilt likt? Noen som har noe tips på hva man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyre opp Seatools og sjekke om diskene er defekte.

 

Deretter kan du jo prøve å starte med kun en disk tilkoblet, og prøv å plassere på forskjellige ide-kontrollere for å se om det kan være noe krøll der.

 

Har egentlig veldig liten tro på at det er virus som forårsaker dette, men man kan jo aldri være sikker.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Seatools - fungerer det bare på seagate sine harddisker?

 

ide kontrolleren er det ikke. tester med flere datamaskiner. Den datamaskinen jeg har testet med mest er på tur den også nå... det har skjedd det samme med den harddisken! :cry:

Lenke til kommentar

Tror jeg var borti dette problemet hos en kompis i forrige uke. Viruset heter Dropper.Small.18. Mitt råd er å gå inn i BIOS og ordne oppstartsrekkefølgen slik at CD-rom starter før HDD. Så sette inn en installasjons CD for Windows. Så velger du å formatere de gjeldene HDD (ikke bare hurtigformatering).

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette dem som secondery hdd i en maskin hvor systemdisken fungerer?

Har du prøvd å koble harddisken til med usb2ide eller med eksternt kabinett?

 

Last ned 'Hirens boot cd' eller 'ultimate boot cd'. Der ligger det noen gode og nyttige diagnose program for harddisker.

 

Prøvd å boote med antivirus cd, for å scanne etter virus der?

 

Om du må formatere, kan du alltids kjøre recovery med rimelig bra resultat.

Lenke til kommentar

jepp, har satt i harddisker i et annet system som fungere :thumbdown:

jepp, har satt i harddisker i eksternt karbinett med usb og firewire :thumbdown:

jepp, prøvd å boote med antivirus program :thumbdown:

men jeg har ikke prøvd med ultimate boot cd.. har brent den ut for et år tid siden... håper jeg finner den :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...