Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer NGT til å øke sine hastigheter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de skal nok ikke sette hastigheten opp før telenor sine nye priser virkelig gjelder hhv. dukker opp på f.eks. telepriser.no - for da blir det enda mer synlig at NGT ikke er så gunstig lenger...

Endret av katermuc
Lenke til kommentar
de skal nok ikke sette hastigheten før telenor sine nye priser vireklig gjelder hhv. dukker opp på f.eks. telepriser.no - for da blir det enda mer synlig at NGT ikke er så gunstig lenger...

hehe...

Det er dumt at den "eldre" generasjonen bare ser på Telenor som leverandør av disse tjenestene :(

Lenke til kommentar
Ser ærligtalt ikke vitsen med telenor! uloaden stinker jo fortsatt selv om det er 4mbps ned!

Holder meg til ngt jeg, å krysser fingra for at de setter opp hastigheten begge veier

de prøver sikkert å "selge" på "4mps"....høye tall selger :p

Lenke til kommentar
Ser ærligtalt ikke vitsen med telenor! uloaden stinker jo fortsatt selv om det er 4mbps ned!

Holder meg til ngt jeg, å krysser fingra for at de setter opp hastigheten begge veier

Det er trist at mannen på gata ikke har mer peiling enn det :no:

Lenke til kommentar

Det er trist at mannen på gata ikke har mer peiling enn det :no:

Teoretisk 600KB/s ned og 64KB/s opp til 550,- Hvilket NGT tilbud ville dere heller hatt?

Lenke til kommentar

Joda, det er jo SÅ utrolig mye mer upload på NGT :roll:

Selv har jeg 8 mbit linjen ifra NGT, og ser ikke helt hvordan de skal kunne klarer å øke hastigheten på den, da jeg ikke klarer å få mer enn 7 pga linjekvalitet :p

Men senke prisene får de gjerne gjøre, ellers skal jeg seriøst vurdere 4 mbit linja til telenor.

Husk forresten at Telenor legger på 60 kr/måned om du ikke har fast tlf. Dette er "innbakt" hos NGT.

Lenke til kommentar

jeg kan bare ikke sjønne at folk vil ha telenor , med tanke på løsninger sikkerhet ol

1 modem hvor du må koble deg opp med pasord ??? TUNGVINT , dvs at

enten må man automatisere det i opstarten (lette men unødvendig) eller så

må man være der når datan plutselig rebooter

2 modem løsningen gjør så man må ha ekstar sikkerhets programmer på datan ( disse følger jo med men det krever extra resusjer , dvs mange må kanske opdater pcen bare for og komme seg sikkert på nett )

dette var bare det jeg kom på sånn i farta , men bare disse to tingene gjøre at jeg holder meg til ngt , som enda ikke har hatt 1 dag nedetid på 1,5år , jeg har altid hatt den farta jeg skal ha opp og ned , det fungere outoftthebox med xboxlive , og telio sin iptelefon (disse produktene fungere sikkert like bra med telenor og )

kom på en annen ting med telenor , hvordan deler man den internettlinja når man må bruke logge inn via en data , han liksom ikke bare ha en switch , nei dette routes gjennom en data for og få internett med andre apparater , her er det bare og plugge i , se til at nødveding porter i den innebyggede branmurer i routeren en oppe , så funker alt som det skal

Lenke til kommentar
Når er det egentlig mannen i gaten har bruk for noe mer enn 400Kbit upload?

Bare for å presisere: mannen i gaten, ikke fjortisen med 5TB share på DC.

ip telefoni

XBL Og andre online spille for denslags skyld

dele piratkopiertmatriale ( dette er fy fy gutter og jenter ikke gjør som FTZ- sier :D )

jeg merker i vertfall at hvist jeg bruker xbl og snakker i telefonen så plages telefonen , eller hvist jeg ikke begrenser datna sitt forbruk av linjen så virker ikke telefonen , og alle uploader/downloader må stoppes for og spille lag/ping fritt(tilnærmet) på live

Lenke til kommentar
jeg kan bare ikke sjønne at folk vil ha telenor , med tanke på løsninger sikkerhet ol

2 modem løsningen gjør så man må ha ekstar sikkerhets programmer på datan ( disse følger jo med men det krever extra resusjer , dvs mange må kanske opdater pcen bare for og komme seg sikkert på nett )

dette var bare det jeg kom på sånn i farta , men bare disse to tingene gjøre at jeg holder meg til ngt , som enda ikke har hatt 1 dag nedetid på 1,5år , jeg har altid hatt den farta jeg skal ha opp og ned , det fungere outoftthebox med xboxlive , og telio sin iptelefon (disse produktene fungere sikkert like bra med telenor og )

kom på en annen ting med telenor , hvordan deler man den internettlinja når man må bruke logge inn via en data , han liksom ikke bare ha en switch , nei dette routes gjennom en data for og få internett med andre apparater , her er det bare og plugge i , se til at nødveding porter i den innebyggede branmurer i routeren en oppe , så funker alt som det skal

Du er oppdatert skjønner jeg :!:

Nei, nå for tiden får du med Router med telenor. Det løser alle de "problemene" du beskriver her. Dette har de gjort i ca 1 år tenker jeg.

Før så var det sånn som du beskriver det, det er det ikke lenger.

Lenke til kommentar

Det er jo helt normalt for en ISP å ha et slikt system. Hvordan skal 330000 brukere koble seg opp uten passord? Har du hørt om adsl modem med innebygget router? Enklere blir det jo ikke, for her er det ferdig innlagt passord, så da kan en skakkjørt pc restarte så mye den vil. Sikkerhetsprogrammene som følger med er det jo bare å kaste :roll:

Lenke til kommentar
Når er det egentlig mannen i gaten har bruk for noe mer enn 400Kbit upload?

Bare for å presisere: mannen i gaten, ikke fjortisen med 5TB share på DC.

- når mannen/damen i gata skal streame mp3-samlingen sin med gnump3d

- når mannen/damen i gata skal logge inn hjemme over ssh

- når mannen/damen i gata skal hente filer hjemmefra på skolen fordi man har glemt å ta de med og skal bli ferdig med et prosjekt

- når mannen/damen i gata skal jobbe hjemmefra over VPN

- når mannen/damen i gata skal fjernstyre maskinparken fra et annet nett

Nå er jeg klar over at det ikke er din definisjon av mannen/damen i gata, men noe av det jeg nevnte blir mer og mer vanlig. Og la oss si at du f.eks. ikke deler 5TB på DC, men at bror/søster/datter/sønn/mor/far bruker linja litt mer enn vanlig, eller du har en delt linje på en hybel med flere personer. Da setter man fort pris på bedre båndbredde ut.

Lenke til kommentar

Liff of topic, men hvorfor har NGT oppgitt prisene i 12mnd og 1 år? Det er jo 50kr dyrere. Skjønner ikke helt dette da jeg betaler 400 på hybelen min for Charile med studentrabattat (jeg er ikke student) og hjemme så har jeg Bravo og betaler 450kr

Lenke til kommentar

For min egen del er det viktigere at NGT oppgraderer kundeservicen, ventetid

leveransetid etc.

Dette er tatt fra NGT egne sider:

Gjennomsnittlig ventetid pr 27.04.2005 kl.15:00:

I dag: 5 minutter

Siste time: 5 minutter

og realiteten er som regel mye verre, dvs. 15-20 min venting :roll:

men klart en oppdatering av linjene hadde vært verdsatt :whistle:

Lenke til kommentar
Dette er tatt fra NGT egne sider:

Gjennomsnittlig ventetid pr 27.04.2005 kl.15:00:

I dag: 5 minutter

Siste time: 5 minutter

og realiteten er som regel mye verre, dvs. 15-20 min venting :roll:

Tror faktisk disse 5 minuttene er ganske reelle... Kontaktet dem i går, og da var jeg rundt nr 20 (husker ikke helt) i kø, så jeg trodde jeg hadde en god halvtime å vente, men jeg rakk faktisk ikke mer enn slutten av en, og begynnelsen av en annen av de forpulte Enya ventesangene før jeg fikk svar... Helt greit. Skulle uansett ønske de kunne kvitte seg med den grusomme ventemusikken assa!!! Hater den, og blir bare dobbelt så forbanna før jeg kommer igjennom til konsulenten.

Lenke til kommentar

NGT har tidligere uttalt når det har gjort oppgraderinger at det ikke er båndbredden som koster penger. Altså det kan oppgraderer linjene til kundene sine uten at det koster dem all verden.

Det jeg tror problemet kan vær er at de som har 8mbit ikke vil like noe serlig at andre får 7 mbit til halvparten av prisen for å dra det litt langt. Så det må kansje etterhvert senke prisen på 8mbit linjene eller få de over på adsl2+. Da begynner det å koste penger!

Ngt har forøvrig alltid vert flinke til å oppgradere linjene sine så jeg ser ikke hvofor de skal skuffe denne gangen.

Når det gjelder utlinje: Mamma som har svært lite datakunnskap er aktiv med å ta digital bilder. Hun sender dem stadig vekk rundt til venniner og slektninger. Siden hu har dårlige kunnskaper har hun ikke helt lært seg om komprimering så filene er ofte på 1-2mb. Dette tar tid med treig upload!! (Ja, jeg vet jeg burde lært henne litt om komprimering, men jeg trur hun har lært det hun kan lære før det koker over (ta bilde og sende dem på mail).

Telenor (eller Jara(?)) er vel forpliktet til å gi andre levrandører som bruker deres utstyr priser som reflekterer kostnaddene ved linja? Siden Telenor økt hasstigheten har vel kostnaddene sunket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...