Gå til innhold

s-video til composite

kjett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-09 13:02, kjett skrev:

noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik overgang ?

helst ikke web shop...

Har du forsøkt en hvilken som helst butikk som selger TV,video,DVD osv. Jeg kan ikke huske å ha sett slike selv, men jeg vet de finnes. Og jeg tror de koster noen penger....

OBS: det du ikke trenger er et adapter som bare gir deg muligheten til å kople til kablenen dine uten å konvertere signalet. En vanlig misforståelse er at en slik liten sak som du putter i scart på tv'n og som har 3 phono/rca og 1 s-video i andre enden konverterer signalet. Min erfaring er at det gjør den ikke.

Quote:

Har også et pussig problem med tv'n min .. får bare svart hvit når jeg bruker scart.. noen tips ?

Ikke så pussig hvis du prøver å gi tv'n et s-video signal, og tv'n ikke håndterer det, eller du bruker feil inngang eller du ikke har fått stilt tv'n inn på s-video inngangen.

s-video inn på kompositt (scart på tv er vanligvis kompositt) gir bare sort/hvitt bilde.

På TV'er med 2 scart kan det være at den ene også klarer s-video, slik som på mitt Phillips.

Lenke til kommentar

jepp har prøvd en del tv og video sjapper og en del data sjapper uten hell.. vet at det finnes jeg også , tror det pleier å følge med skjermkort som bare har s-video og ikke composite..

ang scart så har jeg bare svart hvitt når jeg kobler video til tv også så det har ikke noe med skjermkortet å gjøre .. finner ingen instillinger på tv'n heller

s-video via scart ble også svart hvitt .. ingen bombe når ikke video tv fungerer med scart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...