Gå til innhold

Oppdatert Netshop 1557G Bios

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk mail fra Netshop her i går. De har endelig sporet opp en bios som skal kunne rette opp diverse problemer. Særlig er jeg spent på om "Sleep"-modus nå fungerer. Hittil har den bare hengt.

Ny bios finner du under http://www.netshop.no/arkiv/

Last ned PanelID.zip og brenn CD med Nero. Finn ut hvilken skjerm du har, dette programmet finner det ikke ut selv. På Nethshop er det 15" SXGA - velg denne, og trykk "write". Deretter går du inn i windows og laster ned biosen 9700-128. Jeg valgte A1L(nyeste). Hvilken bios du velger er selvsagt avhengig av om du har 128Mb eller 64Mb ATI skermkort. Det hele gikk smertefritt for meg. Har enda ikke opplevd feil.

Noen som har erfaringer?

Paal

Endret av Methlir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehhh.... Hvor finner du PanelID.zip :roll:

Siden jeg ikke klarer å vente på noe som helst kjørte jeg oppdateringen på biosen. Alt ser ut til å fungere bra.

PanelID.zip finner du her: http://www.netshop.no/arkiv/Notebooks/1557G/Tools/

Når platen er brent booter du opp på den, velger rett skjerm. Etter det kjører du oppdateringen i windows.

PS: Når jeg hadde brent plata så den helt tom ut, sikkert noe med instillingene mine å gjøre. Men den er bootbar

Lenke til kommentar

hmm, de siste 1,5 årene har min 1557 funket bra og våknet opp fra dvalemodus uten problemer, kjører maskinen min på dvalemodus nå så våkner den ikke igjen...

Vet ikke hvorfor det har funket fram til nå og plutselig så funker det ikke, men jeg tror det har en del med hvilken strøm innstillinger en setter i bios + strøminnstillinger i windows

Hva annet fikser denne bios oppdateringen da??, har ikke oppdatert biosen på denne de siste året og har heller ikke tenkt å gjøre det hvis det ikke er noe som gjør det verdt..

Maskinen funker bar untatt at den ikke våkner fra søvne lenger..

RScue

Lenke til kommentar
Maskinen funker bar untatt at den ikke våkner fra søvne lenger..

Mange som har det problemmet :ermm::no:

Er det noe poenge i å oppdatere biosen?.. er fornøyd me åssen maskinen fungerer nå... (utendom det med at den ikke våkener ifra dvalemodus, egentlig er det vel skjermen som ikke starter :hmm: )

Lenke til kommentar

Netshop 1557 som ikke våkner fra dvalen!!! Skal vi prøve å komme til bunns i dette da?

Kan noen som ikke har dette problemet rapportere strøminnstillinger i bios og windows...får se om vi får napp der da?

Lenke til kommentar

Høres ut som feil bruk av grafikk-kort drivere. Har selv hatt 1557-GLS 2 ganger og aldri hatt problemer med at den ikke våkner fra dvalemodus annet enn under kortvarig testing av alternative drivere.

Jeg har derimot prøvd det meste av grafikkdrivere til 1557, fra originale ATI drivere til Omega drivere til custom Catalyste drivere, og enkelte revisjoner/versjoner av disse forskjellige driverne har da gjort at maskinen ikke kommer seg ut av dvalemodus.

Dette virker som et driver/softwareproblem og neppe et hardware eller BIOS problem, med mindre man har lastet inn feil BIOS i maskinen til å begynne med. for 1557-GLS brukte jeg A01-J / A0-J1 (J revisjonen ihvertfall), den fungerte fint.

Lenke til kommentar

Min 1557GLS 128 Mb våkner ikke fra dvale når jeg har opera surrende uansett om den går på power eller batteri.. lukker jeg opera før dvale så våkner maskinen som den skal på noen sekunder

Edit: rettelse.. I de fleste tilfeller våkner den til slutt fra dvale.. det tar bare minst 5 minutter :(

Endret av hart
Lenke til kommentar

Lang tid opp fra sleep og hibernation er jo et kjent problem. Mine erfaringer er at det primært skyldes to ting:

1) Man bruker en nettleser som tillater tabs (Opera/Firefox) og har mange vinduer åpne når man går i sleep eller hibernate.

2) Wlan står på idet man går i sleep eller hibernate. Dette blir ihvertfall et problem om du har flyttet deg slik at nettet ikke lenger er tilgjengelig.

Så mitt tips er å lukke opera/firefox og gjerne slå av Wlan før man går i sleep. Anbefaler ingen å gå over til IE :p

Lenke til kommentar

heckting:

Min 1557GLS skrur av wlan før den hibernerer, derfor starter den opp uten wlan slått på. Disse settingene har jeg ikke sett så altfor mye på, men vil tro at dette er standard.

Opera derimot ja og tabs. he he. Kjedelig å måtte stenge programmet hver gang, men for øyeblikket så er dette det lureste iallfall når man kjører på batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...