abene Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Windows får ferdsskriver Windows Longhorn som Microsoft skal lansere neste år skal ha en funksjon som registrerer det meste som foregår i en PC. Dette skal gjøre det enklere å forstå feil som eventuelt oppstår. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 tanken er god den, men så var det dette med personvern. ein sånn funksjon kan sikkert lett misbrukast. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det var siste spiker i kista til Longhorn for min del. Har ikke sett en eneste positiv ting om Longhorn så langt. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ser alltid positivt frem til nye OS fra Microsoft. Tror dette er særdeles bra og vi vil nok få mange gode timer med dette Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 min mening, er faktisk delt, akkurat som baken... som tekniker: genialt, nå kan eg se akkurat hva kunden har gjort med maskinen sin, og når. slipper å høre på når kunden klager på at eg bare startet windows så fikk eg blåskjerm, når det viser seg at kunden har installert 20+ programmer fra nettet og åpnet masse epost vedlegg. nå slipper tvilen å være der. vi som jobber på verksted har endelig bevis! som bruker: for noe tull. eg vil ikke at alt eg bruker maskinen min skal logges og overvåkes. eg vil ha privatliv og personvern som alle andre, og har krav på det! dessuten er eg ikke interresert at ressurser på min maskin skal brukes til dette, maskinen utfører oppgaver tregt nok fra før. om dette blir reelt kommer linux til å bli eneste alternativ. føler egentlig at dette er en typisk "vi er store, vi har penger, vi gjør det vi vil selv om du lille ikke liker det. det skal være slik, du må ha det slik, selv om du egentlig vil ha det annerledes"-holdning fra de store(microsoft/telenor). og siden det er så "inn" å hate disse, hiver eg meg på bølgen. ps: rart hvordan eg klarte å blande telenor inn i dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kult, egen logg for BSODèr... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Ser ikke helt hvorfor jeg skal skifte til Longhorn. Et enda mer ressurskrevende OS som i tillegg har fått kuttet vekk omtrent alt som skulle være nytt. Ferdsskriver i tillegg skaper en viss risiko. "Kritisk hull oppdaget, tillater ondsinnede å lese av loggen." Det er en avisoverskrift som kommer før eller senere. Edit: Selvsagt kan denne slåes av, men når får menigmann vite det? Endret 27. april 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
G Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Dette må det garantert bli mye oppstyr rundt. Skal bli spennende å se hvor det ender. he he. :!: Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Vil M$ finne feil? Dette er mer overvåking enn feilfinning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå