bzzlink Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Fiklet med å prøve å koble 6680 til pc'en min via serial port conn. men får beskjed av widcomm driverene på PC at den servicen ikke støttes av mobilen. Er det noen som har opplevd det samme? Ganske kjedelig da det er denne profilen som brukes av mange s60 app's for å styre winamp o.l. får heller ikke koblet til pc suit pga dette. EDIT: Når jeg tar discover available services på mobilen, så kommer ikke serial port profile opp. Kan noen som har 6680 prøve dette? Så vet jeg om det skal være sånn fra Nokia sin side, eller om det er min telefon som trenger en liten upgrade..... Står nemlig i bruksanvisningen at den støtter den profilen... EDIT igjen: Har fått PC suite opp å gå sånn nesten, eller det vil si sånn pc suite pleier å fungere, noen ganger funker det og andre ganger ikke, uten noen åpenbar grunn. Men Serial port profilen glimrer fortsatt med sitt fravær. Har vært i kontakt med Nokia support og de skyldte på bluetooth stack'en på pc'en min. Men kunne fortsatt ikke bekrefte at denne servicen skulle finnes der. Alt fungerer nemlig som smurt med min gode gamle 6600 på samme oppsettet. Endret 27. april 2005 av bzzlink Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 har sjølv ein nokia 6680, og ein acer tm 8101 med innebygd bt. ingen problem å overføre filer frå pc til mobil eller omvendt, men når det kjem til å styre pcn frå mobil får eg berre diverse feilmeldingar om at eg ikkje kan koble til. har prøvd både bemused og control freak. er ikkje heilt sikker på korleis eller kvar eg kan stille inn dei forskjellige ting, men håper du kansje kan hjelpe meg med ein litt meir detaljert framgangsplan. hjelpe mg litt steg for steg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg bruker MSI BToes med microsoft sine drivere. Eneste service jeg får opp på telefonen er DUN (dial-up networking). PC Suite funker ypperlig.. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Da opplever dere akkurat det samme som meg. Har skrevet mail til Nokia support, men ikke fått noe svar, og det har vel gått snart 2 mnd ! Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Pratet med en finne på Nokia technical support, nå - i en halv time, uten at vi kom frem til noen løsning. Han foreslo oppdatering av alle mulige drivere, men ingenting hjalp. Når jeg tilslutt spurte om det kanskje hjalp å oppdatere software i telefonen, og hva som var nyeste firmaware så sa han "jag kan inte si någåt om det, men jag rekommanderar på det starkaste at du tar kontakt med nærmaste serviceverskstad" Så da prøver jeg vel det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå