Gå til innhold

hvordan "renser" man et tastatur ?

Anbefalte innlegg

Hei. har hatt dette tastaturet i et par år nå.. men har aldri gjort noe med det.. så det er gørr skitat (skrevet rett? lol.. er vant til å skrive på dialekt så jeg har glemt hvordan det skrives på bokmål :p)

og jeg kan se masse støv og matsmuler mellom tastene lol.. (delicious)

¨

Så jeg har tenkt og plukket den fra hverandre.. vasket den grundig og sette den sammen igjen.. hvordan skal jeg gå fram når jeg gjør det ?

er noen skruer på baksiden. er det bare og åpne de og ta av tastene osv ?

googlet opp tastaturet mitt men fant den ikke..

den ligner på denne, men bare at min har litt mer knapper..

-takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykkluft fungerer bra, støvsuger også.

Er det cola og andre små griserier så er det nok bare å koble fra tastaturet og skru det opp, så kan du eventuelt legge alle delene i oppvaskmaskina (selve plastikken). Har gjort det selv og fungerer utmerket.

Elektronikken kan du rense med isopropanol og q-tips.

Lenke til kommentar
Trykkluft fungerer bra, støvsuger også.

Er det cola og andre små griserier så er det nok bare å koble fra tastaturet og skru det opp, så kan du eventuelt legge alle delene i oppvaskmaskina (selve plastikken). Har gjort det selv og fungerer utmerket.

Elektronikken kan du rense med isopropanol og q-tips.

trukke jeg trenger og rense elektronikken.. bare få vasket av selveste tastaturet og tastene.. og bruke støvsugeren til og få opp støved osv :)

Lenke til kommentar
topdekselet var koblet til mange ledninger jo :(

til de "top" knappene som hurtigtaster til internet osv osv

tar da ikke sjansen :(

Det er ikke noe som helst problem å få dette tilbake igjen etterpå. Eneste er at du må ha tunga rett i munnen når du setter tilbake tastene slik at de får tilbake sin gamle plassering. Dersom du ikke er sikker på hvor de forskjellige tastene skal være ser du bare på et annet tastatur/bilde av et.

Har selv samme type tastatur som deg, og har åpnet dette for rengjøring mange ganger uten problem. Velger du å vaske det uten å åpne det først ville jeg hvertfall forsikret meg om at det var 100% tørt før du plugger det i igjen.

Lenke til kommentar
topdekselet var koblet til mange ledninger jo :(

til de "top" knappene som hurtigtaster til internet osv osv

tar da ikke sjansen :(

Det er ikke noe som helst problem å få dette tilbake igjen etterpå. Eneste er at du må ha tunga rett i munnen når du setter tilbake tastene slik at de får tilbake sin gamle plassering. Dersom du ikke er sikker på hvor de forskjellige tastene skal være ser du bare på et annet tastatur/bilde av et.

Har selv samme type tastatur som deg, og har åpnet dette for rengjøring mange ganger uten problem. Velger du å vaske det uten å åpne det først ville jeg hvertfall forsikret meg om at det var 100% tørt før du plugger det i igjen.

ok.. får vell gi den en sjanse til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...