Stette Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Lurer på hva som er bra eller dårlig med NOD32? Ser på forumene her at det har fått veldig mye skryt. Lurer også på hvilke instillinger jeg BØR ha på, og hvilke jeg MÅ ha på for at det skal fungere kurrant. Hva er forresten de forskjellige modusene å? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Lurer på hva som er bra eller dårlig med NOD32?Bra: Bruker LITE ressurser, søker raskt og søker etter farlig kode istededen for spesielle filer.Dårlig: Ikke noe jeg kommer på Lurer også på hvilke instillinger jeg BØR ha på, og hvilke jeg MÅ ha på for at det skal fungere kurrant.Resident MÅ du ha på eller så fanger den ikke opp virus når de kommer inn på maskina di. Uten finner du ikke virus før du tar manuelt virus-søk. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det er ivertfall effektivt. Bruker kort tid på å sjekke, og er grundig. Men jeg har ærlig mye imot det. Den er vanskelig å bruke, og man har egentelig ingen formening om den fungerer eller ikke. Den gir deg bare en popup når du mottar ufarlige filer, men som den mener er virus, og du får ikke kjørt den. Og oppdateringen gikk som et hevlete. Bare bråk med den. Men siden den leter i kildekoden til filer så skulle den være bra selv uten oppdateringer. Den krever heller ikke så mye ressurser. Så om du skal ha en pc med lite ressurser, og skal egentelig så som server eller noe, er den bra Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Min erfaring er at det er veldig effektivt mot virus, jeg har fortsatt ikke opplevd at et virus har kommet igjennom. Et annet og viktig punkt er at det bruker lite ressurser og ikke maser hver gang man prøver å kjøre et program o.l.. Sett på silent mode og du merker ikke at det er der engang. Anbefales! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det bruker lite ressurser og du merket ikke at det er der en gang. Har ikke fått sjekket ut hvordan det håndterer et virus da jeg ikke har prøvd det lenge nok. (kommer nok snart ) Eneste lille negative jeg vil si er at brukergrensesnittet er litt "merkelig"/uvant . Men dette gjør ikke noe. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Bra Bruker lite ressurser, rask virusscanning. har inntrykk av at det finner og fjerner det meste av virus Dårlig Scanner ikke utgående e-post Endret 27. april 2005 av asdfgh Lenke til kommentar
gresh Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 På default innstillinger sjekker ikke Nod32 alle filtyper og advanced heuristics er slått av. Dette er noe jeg passer på å slå på... Følg denne guiden for et sikrere oppsett Nod32 scanner ikke epost hentet ned via SSL port 995. Passordbeskyttede .rar .zip osv filer blir heller ikke scannet siden Nod32 ikke har tilgang til filene inni når den ikke vet hva passordet er. Det som er fint med Nod32 er at du kan stille det inn slik du vil ha det. Du har mulighet for å sende varsel til en epost adresse. Bruker dette på mine foreldres maskin da jeg kan ha litt kontroll og hjelpe dem før maskina kreperer av seg selv. Du finner også noen ting som vanligvis bare er tilgjengelig i administrator/server utgaver av antivirusprogrammer. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Og oppdateringen gikk som et hevlete. Bare bråk med den. Hva gikk dårlig da? Har ikke hatt problemer med å oppdatere.Mye er sagt fra før. Jeg byttet fra NIS etter at jeg ble lei av at det brukte mye ressurser, derfor ble Nod32 et naturlig valg da det var mange som anbefalte det. Du kan gjøre litt mer i Norton sine antivirusprogram, stille inn litt mer osv. Finner også mer virus, scanner myye raskere. Jeg har egentlig ingenting negativt å si. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Og oppdateringen gikk som et hevlete. Bare bråk med den. Hva gikk dårlig da? Har ikke hatt problemer med å oppdatere.Mye er sagt fra før. Jeg byttet fra NIS etter at jeg ble lei av at det brukte mye ressurser, derfor ble Nod32 et naturlig valg da det var mange som anbefalte det. Du kan gjøre litt mer i Norton sine antivirusprogram, stille inn litt mer osv. Finner også mer virus, scanner myye raskere. Jeg har egentlig ingenting negativt å si. Den klikket hver gang, og klarte ikke koble seg opp til serveren. :gruble: Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Registrerte brukere (=ikke demo) har prioritet på nedlasting, så viss du betaler for nod32, går oppdatering kjapt og greit. Men det finnes en del tester som nod ikk scorer høyt på... Se denne topic Lenke til kommentar
amarios Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 syns nod32 er "kick ass!".... -oppdateringer nesten hver dag -finner alt av virus -bruker lite minne i forhold til omtrent alle andre antivirus progz =best there is Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kan anbefale NOD32 på mitt varmeste... Det som er et - er at den søker gjennom disketstasjonen, hvis du ikke har disketstasjon, så kommer det feilmelding opp når du slår av pc`en. Men ellers er den helt toppers, og den knuser alt av virus Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men ellers er den helt toppers, og den knuser alt av virus Æhh... Nei ikke alle, bare 87% av virusene, hvis du ser her. Men den er raskest... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Litt synd er det jo, at den scanner alt av filer som er åpne, hele tia... Ser nå, på 10 minutter, at den har gått igjennom rundt 5000 filer, samme filer hele tia... Også er jeg lei av at det popper opp et vindu om at den er ferdig med å oppdatere hver gang jeg er inne i WOW... Da hopper jo såklart WOW til skrivebordet.. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Også er jeg lei av at det popper opp et vindu om at den er ferdig med å oppdatere hver gang jeg er inne i WOW... Da hopper jo såklart WOW til skrivebordet.. Melding om oppdateringen kan deaktiveres i menyen. (Enable silent mode) Lenke til kommentar
gresh Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Dette endres til det bedre i neste versjon av nod32. Melding om oppdatert referansefil kommer som en alert boble fra systray når du går tilbake fra fullskjermsprogram som spill ol. Selvfølgelig er det jo fortsatt mulig å sette silent mode på. Beta 2.50.9 ser ganske lovende ut. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Bra: Rask, bruker lite maskinkraft, god oppdatering Dårlig: Hvis du legger inn NOD 32 etter du har fått virus og har fått mange virus så er det litt tungvindt å fjerne virus. Men har du hatt NOD 32 fra du har lagt inn Windows skulle det ikke ha kommet inn noe. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Men ellers er den helt toppers, og den knuser alt av virus Æhh... Nei ikke alle, bare 87% av virusene, hvis du ser her. Men den er raskest... Hvis du ser her da? Hentet fra Programmer.no (en del av hw.no nettverket) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Der ja, det var bra resultater. Er jo litt forskjellig teste-metoder fra test til test, noe som kan tyde på at DENNE linken kanskje ikke er 100 % rett, dor å si det på den måten. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 NOD32 har en del fordeler som gjør at den skiller seg ut fra mengden. Den bruker ekstremt lite system ressurser, scanner raskt og er enkelt og greit en veldig effektiv anti virus scanner. NOD32 skyter også opp med god funksjonalitet i form av dokument scanning, internet monitoring, POP3 scanning osv, den kan alt du trenger enkelt og greit. NOD32 har også noe som heter Advanced Heuristics som gjør at programmet kan oppdage varianter av kjente virus såvell som uoppdagede virus. Husker ikke helt hvordan det fungerer, men så vidt jeg husker så undersøker den filer slik at den kan oppdage om de innholder skadelige kommandoer o.l. Dette kan resultere i noen falske alarmer, men bedre det enn at den ikke advarer i det hele tatt. NOD32 er litt avansert, og for den helt potetlave (hmm) pcbruker kan det være litt forrvirrende, ellers er det absolutt ingenting jeg kan utsette på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå