Gå til innhold

A8N-Deluxe, støybombe?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å koblet fra alle viftene i kabinettet, å kommet fram til at det er den lille saken som lage lyden. Noen andre som sliter med samme problem? Har noen løst dette problemet på dette hk´et med passiv kjøling? Alle svar tas imot med takk :yes: . Den lille saken begynner virkelig å irritere meg...

Endret av christian1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å koblet fra alle viftene i kabinettet, å kommet fram til at det er den lille saken som lage lyden. Noen andre som sliter med samme problem? Har noen løst dette problemet på dette hk´et med passiv kjøling? Alle svar tas imot med takk :yes: . Den lille saken begynner virkelig å irritere meg...

Er bare å fjerne den det, og sette på en passiv kjøler.

Lenke til kommentar
Ingen som har dette hovedkortet, og som har gjort dette? Den lille saken går jo med 6000-7000 rpm!. Er det bare å bytte den? Eventuelt en link?

Tviler på at den roterer så fort :p Men at den bråker er sikkert. Men det er sammepå alle hovedkort. Det er ingen forskjell på hovedkort til hovedkort om en passiv kjøler reduserer støyen, det skjer uansett.

Det er bare å løsne de skruene som fester den, å sette inn en ny en http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2228

Lenke til kommentar
Ingen som har dette hovedkortet, og som har gjort dette? Den lille saken går jo med 6000-7000 rpm!. Er det bare å bytte den? Eventuelt en link?

Tviler på at den roterer så fort :p Men at den bråker er sikkert. Men det er sammepå alle hovedkort. Det er ingen forskjell på hovedkort til hovedkort om en passiv kjøler reduserer støyen, det skjer uansett.

Det er bare å løsne de skruene som fester den, å sette inn en ny en http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2228

Du kan tvile så mye du vil, men den lgger faktisk på 8000-9000 rpm.

Jeg har gått over til den passive zalman kjøleren som funker helt fint. Det er mulig at det er en fordel med kabinett vifter hvis denne skal taes i bruk.

Lenke til kommentar

vifta på mitt A8N-Deluxe tok helt av, den greide knapt starte og lagde nok lyd til at jeg den kunne fungert som tåkelur.

Jeg sendte mail til pdata og tror du ikke jeg fikk ei ny vifte i retur. Denne bråker ingenting ennå skal bli artig og se hvor lenge den varer...

la til screen shot av asus probe og ja viftakjører på 8-9000 rpm. Kjøleren er lagd av noe som ligner på tinn. En særs dårlig kjøleløsning på et kort som selges som high-end

post-24-1114554338_thumb.jpg

Endret av XtraPlay
Lenke til kommentar

Var akkurat samme problem med mitt nf7 kort, hvor vifta var skev, og bråkte som et helvete. Men jeg satte på en VGA-blokk jeg hadde liggende. Sank temperaturen med nesten 10 grader. ++ at den ble stille :D

med 9000 rpm er mye. Min CPUvifte går med 2500rpm og bårker nok til at jeg blir gal :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...