Gå til innhold

Forslag til støysvake vifter?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg Shuttle XPC SB95P V2 for litt siden. Merker allerede nå at støyen er litt for høyt, og har lyst til å bytte ut cpu viftene, som er festet ved siden av heatpipen. (ICE systemet)

Ser man forfra ligger vifter som drar ut varm luft til høyre. Til venstre er "kaldluft" vifta festet.

Kom med forslag til skikkelige gode vifter, som bråker minst mulig. Pris har ingen betydning (til en viss grad da) :thumbup:

Dimensjoner:

"Varmluft" - 80x80

"Kaldluft" - 70x70

Endret av SebRam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

SilenX viftene knuser absolutt all konkurranse på kloden! De har vifter helt ned i 9db med de beste støy-til-luftflyt ratioen.

Featuring a noise to airflow ratio no other fan on the market can touch (papst, panaflo and blacknoise don't even come close!), these are the perfect fans for your silent PC. Each SilenX fan comeswith silicone composite fan vibration dampening mounts, no other fan on the market comes packaged with such mounts!

Sjekk her: http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPa...c202c3d4746836f

F.eks

120x120mm 14db flytter nesten 100 kubikkmeter luft per time!

Link: http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=115

80x80mm 11db flytter 35,6 kubikkmeter luft per time.

Link: http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=124

Dog, det koster også då.

mvh

Sobient

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Jo, det stemmer som du sier. Disse SilenX viftene virker gode de. Men husk at det ikke er bare å ha lav lyd. De må flytte nok luft også. Så en hakket høyere versjon enn den du viser til er nok gunstig.

Husk på at dette var ment som forslag, og at de eksemplene jeg hentydet til er kun eksempler. Om du tar deg en titt på vendur sine sider ser du fort hva du har behov for.

Og hva i all verden skal du ha mer enn 100m^3 luftflytting i timen for?! Deltaviftene som har 300m^3 er nr.1) Bråkete nr.2) Unødvendig overdrevet.

<punktum>

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Bah, de SilenX viftene er meget tvilsomme i mine øyne. Primært fordi de i praksis så helt identiske ut med den ADDA viften som jeg hadde fra før. SilenX'en var mer stille(ved direkte sammenligning) men ADDA viften blåste til gjengjeld merbart mer luft.

Ergo får man samme virkning ved å kjøpe en mer fornuftig priset (ADDA)vifte og så skru ned hastigheten på denne slik at den blir lik SilenX'en.

Inntil SilenX får en mer normal pris kan jeg ikke se noen som helst grunn til å kjøpe denne fremfor feks. ADDA(Vet noen om en god forhandler av disse?). Har aldri testet Papst vifter, men tror også det vil være et bedre kjøp.

Savner forresten en skikkelig test av disse SilenX viftene som kan backe opp deres påstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...