voigt-hansen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Lager en nyhets table, og skal lagre et tekstfelt med "multi line". Jeg lagre det i et BLOB felt, er dette rett? For når jeg lister dem ut, blir det ikke tatt hensyn til linjeskift? Hvorfor....? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Lagre det i et TEXT-felt, så ordner alt seg Lenke til kommentar
voigt-hansen Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Det gjorde nok ikke det nei. Endret felttype fra BLOB til TEXT, slettet alle data (vet ikke hvorfor), og oprettet en ny rad (post). Skrev : linje 1 linje 2 Reultat ved listing : linje 1 linje 2 ????? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Bruk nl2br for å gjøre linjeskift (New Line) om til br ved utlisting av det feltet. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hvis du gjør som Fjartan sier, og legger til attributten WRAP="hard" i <textarea> så bør det virke. (Tror jeg...) Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Som noen har vært litt inne på her så har nok dette med hvordan en browser tolker HTML-kode. Linjeskift teller kun som mellomrom, man må bruke <br /> for å skille linjer i HTML. wrap-attributten er ikke gyldig i XHTML, derfor anbefaler jeg deg å kjøre teksten gjennom nl2br()-funksjonen for å gjøre om alle linjeskift til <br />-tags. MEN! Dersom kildekoden til HTML-dokumentet IKKE viser et linjeskift er det godt mulig det er noe annet feil. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det gjorde nok ikke det nei.Endret felttype fra BLOB til TEXT, slettet alle data (vet ikke hvorfor), og oprettet en ny rad (post). Skrev : linje 1 linje 2 Reultat ved listing : linje 1 linje 2 ????? som de andre implisitt sier - ta en view source på siden din og se hvordan det ser ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå