SebRam Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Heisann. Jeg har for tiden ASUS x800XT PE i min Shuttle XPC SB95P V2. Sliter litt med støyen fra gpu vifta, og har tenkt til å gjøre en "fab 5" på pc'en. Altså få ut alle bråkete vifter. Kom med forslag til GPU kjøler, som skal kjøle veldig bra og er mest som mulig støysvak. Pris er ikke viktig OBS: Husk at den skal passe til en Shuttle. For eksempel artic cooler passer ikke Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Spørs om det finnes oppgraderingsløsninger for kjøling på X800XT kort som holder kortet smalt som 1 PCI slot? Kan ikke huske å ha sett det. Har selv X800XT PE med original kjøler, og synes den er knapt nok hørbar selv på 90%, først på 100% lager den litt lyd. Men viften er jo regulerbar ikke bare automatisk etter termostat men også program som f.eks. ATITool, så kanskje det hjelper hvis du kan få bedre luftstrømning i boksen og redusere viftehastigheten en smule. Trond Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Forstod ikke helt hva du mente i første setning der, men jeg har 1 PCI plass til gode i Shuttlen! Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ser på spesifikasjonene dine og du har et ganske varmt system, og det er nok ikke mye luftgjennomstrømming! Det han andre mente var at hvis du ikke oppgraderer GPU kjøleren kan du oppgradere de andre kjølerne i systemet, f.eks kabinettvifter.! Hvis de drar ut all den varme luften trenger ikke GPU kjøleren å rotere så mye! (Ergo, mindre støy!) Men all den kraften du har inne i den lille boksen må nok bråke litt uansett hva du gjør! Du kan se på andre alternativer på å få ned tempen og lyden! -MortenGj Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kjøp deg en Zalman VF700 CU å smekk på... finner den på www.3dfxcool.no.. slipper du det dyre gebyrdritet hos microplex.no Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Ser på spesifikasjonene dine og du har et ganske varmt system, og det er nok ikke mye luftgjennomstrømming! Det han andre mente var at hvis du ikke oppgraderer GPU kjøleren kan du oppgradere de andre kjølerne i systemet, f.eks kabinettvifter.! Hvis de drar ut all den varme luften trenger ikke GPU kjøleren å rotere så mye! (Ergo, mindre støy!) Men all den kraften du har inne i den lille boksen må nok bråke litt uansett hva du gjør! Du kan se på andre alternativer på å få ned tempen og lyden! -MortenGj Det er nettopp det jeg har tenkt til å gjøre. 2 nye cpu vifter og gpu kjøler da. Jeg får cpu temp ned til 34 grader, og resten på 34 ca. og - Temperatur er ikke et stort problem, MEN støyen derimot! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Forstod ikke helt hva du mente i første setning der, men jeg har 1 PCI plass til gode i Shuttlen! Du skrev at du ikke kan bruke Arctic Cooler sine kjøleløsninger, så jeg antok at du ikke kan bruke kjøleløsninger som er like bred som 2 slotter, siden kortet står helt inntil veggen i Shuttle boksen. Men jeg vet ikke om noen oppgraderingskjølere som er like smale som den originale kjøleren, og det ville nok være vanskelig å lage en som er bedre da. Så da blir det nok som nevnt nå at du må få ned temperaturen i selve boksen. Trond Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Forstod ikke helt hva du mente i første setning der, men jeg har 1 PCI plass til gode i Shuttlen! Du skrev at du ikke kan bruke Arctic Cooler sine kjøleløsninger, så jeg antok at du ikke kan bruke kjøleløsninger som er like bred som 2 slotter, siden kortet står helt inntil veggen i Shuttle boksen. Men jeg vet ikke om noen oppgraderingskjølere som er like smale som den originale kjøleren, og det ville nok være vanskelig å lage en som er bedre da. Så da blir det nok som nevnt nå at du må få ned temperaturen i selve boksen. Trond Poenget er at Artic Cooler er for lang. Btw, PCI-E sloten på Shuttlen er plassert "riktig" vei - Kjøleren peker altså motsatte vei som "veggen". Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Poenget er at Artic Cooler er for lang. Btw, PCI-E sloten på Shuttlen er plassert "riktig" vei - Kjøleren peker altså motsatte vei som "veggen". Hvis du har plass til en vifte som står 3-4 cm ut fra kortet, men som holder seg innenfor kortets lengde og bredde, så har du endel alternativer som bl.a. Zalman VF700 som nevnt her. Du kan gå inn på http://www.techpowerup.com/reviewdb og velge Video Cards -> Cooling og finne anmeldelser på mange lignende løsninger. Trond Lenke til kommentar
staf Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 monterte nettopp zalman vf700-cu selv, god kjøler som ikke er hørbar (silentmode). var utrolig enkelt å montere denne kjøleren(første gang jeg monterer kjøler på skjermkort) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Jeg har netopp kjøpt meg Asus X800XT PE selv og synes det er meget stille jeg da. Hadde Zalman VF700 på mitt forrige skjermkort og synes ikke støynivået har forandret seg i det hele tatt etter at jeg byttet til Asus. Endret 28. april 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå