qwert Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) http://www.gamepc.com/labs/print_content.asp?id=turion64 Ytelse som forventet. Over 20W effektiv reduksjon på strømforbruket er ganske bra. (Å sammenligne direkte med P-M gir liten mening her da det er to vidt forskjellige hovedkort og brikkesett.) Tror mye vil avhenge av hvor gode brikkesett produsentene får å jobbe med for å se om man etterhvert får en totalt sett god konkurrent til P-M. Frykter dog at vi, i alle fall i første omgang, vil se en 'billig' Turion parret med ikke helt overbevisende *billig* brikkesett fra SiS i budsjettbærbare. Et 'mobile' nForce baset på nForce4 med lavt effektforbruk hadde ikke vært å forakte. Har også håp for Radeon Xpress 200M. Endret 26. april 2005 av qwert Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Skuffende resultater. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg har tenkt å skaffe meg en bærbar pc med Turion64. Ble Turionen testet opp mot mobile Athlon64 eller "vanlige" Athlon64? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 De sier de har testet mot en 81W 3400+. Merk dog, at dette er på et vanlig nForce3 desktophovedkort, så hvem vet hvordan dette oppfører seg med tanke på korrekt spenning osv med en Turion64. Dette tatt i betraktning synes jeg reduksjonen er akseptabel. Må vel vente på produksjonsomdeller for å se hvordan batteritiden blir i praksis, men noen som har en DTR A64 i dag burde vel kunne teste strømforbruket under last med MobileMeter og så trekke fra minst 21W bare på porsessoren. Lenke til kommentar
rsidny Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg har utsatt kjøp for å vente på Turion 64. ? Man har jo hele tiden hørt at Turion skulle knuse Pentium M. Nå ser det ut som om Pentium M knuser Turion. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hmmm, vi får vente på flere tester, men i denne testen valget klart. Syns det var mistenksom god ytelse på 1.6GHz P-M i forhold til 2.2GHz Athlon 64 (non-turion). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå