Gå til innhold

A380 flyr i morgen...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tenker på Antonov An-225 ?

 

Créé par l'avionneur ukrainien Antonov, ce géant est utilisé pour le transport de fret. Il mesure 88 mètres d'envergure (contre 80 pour l'A380) pour une longueur de 84 mètres (73 pour l'Airbus). L'Antonov An-225 est en revanche moins haut que l'A380: 18 mètres contre 24.

 

Så vet vi det =)

 

Edit: eh for de som ikke har fransken helt inne: An-225 har et vingespenn på 88 meter mot A380'ens 80, og er 84 meter lang mot Airbussens 73. Men Airbussen er 6 meter høyere med sine 24 meter.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Du tenker på Antonov An-225 ?

 

Créé par l'avionneur ukrainien Antonov, ce géant est utilisé pour le transport de fret. Il mesure 88 mètres d'envergure (contre 80 pour l'A380) pour une longueur de 84 mètres (73 pour l'Airbus). L'Antonov An-225 est en revanche moins haut que l'A380: 18 mètres contre 24.

 

Så vet vi det =)

Den er høyere men ikke lengre

 

antonovgraph.jpg

___

EDIT. høyere var det :p

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Men du pels, hvor stor er antonov-124, fordi an-25 ble det bare laget en av

Klipp og lima i Paint. Fant ikke noe annet. Omtrent like stor som Boeing 747.

an-boe.gif

 

Men 225 ser jo helt syk stor ut. 6 motorer virker litt overkill :p

ant.jpg

Endret av Pels
Lenke til kommentar

leste et sted at laste kapasiteten til an-124 er på 150tonn, til a380 er den for frakt utgaven på 200tonn og an-225, overkillflyet over alle, kan ta en last på 250tonn. Men jeg er ikke sikker på om disse er sammengengende om f.eks en av de er maksen for at den tar av, mens den andre er for at den kan fly mer en 3000km, men det er riktig på en eller annen måte

Lenke til kommentar

A380F (freighter):

Rekkevidde (150 000kg): 10 000km

Maks last: ukjent, men 150 000kg kan fraktes 10 000km

Cruisehastighet: 910km/t (ikke fraktutgaven, med de blir nok ganske like)

kilde

 

 

An-225:

Maks last: 250 000kg utenpå eller 200 000kg inni

Range with Max Payload: 4 500km

Range with Max Fuel: 15 500km

Cruisehastighet: 800km/t

kilde

Det er litt vanskelig å finne ut sammenlignbare tall, for A380F kat sannsynligvis bære mer med mindre rekkevidde.

Lenke til kommentar

zlatzan takker for info, men det har sikkert noe med at motorer har blitt mer effektive i løpet av tidenan-225 er fra 86 tror jeg. Sovjetisk ingenør kunst på sitt beste. Men de lager ikke så mye mer, etter at de falt sammen og alt det der.

 

Men jeg leste i ilustrert vitenskap for lenge siden at de anntok at a380f kunne ha 200tonn på KORTE flyvninger, men jeg må finne mer info

Lenke til kommentar
zlatzan takker for info, men det har sikkert noe med at motorer har blitt mer effektive i løpet av tidenan-225 er fra 86 tror jeg. Sovjetisk ingenør kunst på sitt beste. Men de lager ikke så mye mer, etter at de falt sammen og alt det der.

 

Men jeg leste i ilustrert vitenskap for lenge siden at de anntok at a380f kunne ha 200tonn på KORTE flyvninger, men jeg må finne mer info

Jepp, An-225 er vel ikke særlig økonomisk og koster sikkert mye mer å holde i drift. Lillebroren An-124 frakter jo enda, den er forholdsvis normal.

A380 er jo som sakt et helt nytt fly.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Har funne litt specs om An-225 sine motorer vs A-380 sine...

 

An-225: Seks "ZMKB Progress Lotarev D-18T turbofans" med 229.50kN

skyvekraft hver.

Totalt: 1374kN skyvekraft

 

A-380(fraktversjonen): Fire "Trent-970", hver med en skyvekraft på 340kN

Totalt: 1360kN skyvekraft

 

Forskjellen er altså ikke stor, der An-225 har ett ørlite overtak. Men den kan frakte nesten 100tonn mer en A-380.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...