PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 redningsvesten tar man på før man lander i havet, men blåser den opp Utenfor flyet.Hva med di som besvimer i vannet, da glipper man den puta trur jeg. Jeg skal gjøre litt research jeg. Men jo, du har helt rett. Synd for dem, I guess... Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Jaja - de leker vel ikke "Titanic-style" gjør de vel Endret 30. april 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hmm, men jeg tenker på a380en her ikke at noen flyselskap driver med "seter som flyter bull shit", de kan sikkert det, men hallo man blir sliten aå holde seg fast til dem i vannet.. Og når fly styrter så er det gjerne ikke akkurat null vind og rolig sjø... Men er det noen her som har info om folk på economy kan går rundt i flyet, saånn at de ikke forblodpropliksom Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 De på economy må nok holde seg innenfor economyclassen, men det vil jo være til alles beste at som du sier, at de unngår blodprop, at de bruker penger i taxfreen, eventuelt spiller bort penger i casinoet eller annet. Men til first class eller businiess-salongene blir det jo neppe aktuelt å besøke for en economy-passasjer. Tviler også på at dette er et fly for slike seter jeg nevnte, pointet var at de finnes. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Altså jeg har ikke så stor greie på fly-økonomi - men slik jeg tenker kan det vel heller være slik at kasino, taxfree og bar er goder som tilbys mer som show-off enn som en måte å tjenere virkelig store penger. De legger til rette for et ekslusivt marked for å lokke pengesterke passasjerer til å velge første klasse - og ikke at tilbudene i seg selv gir en stor gevinst. Og om det er slik så får vi vel neppe se disse tilbudene på økonomiklasse da flyselskapene knapt vil tjene noenting på dette - og at det heller vil skape mer trøbbel og resurser enn nødvendig. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg tror egentlig at dette med barer og åpne områder og alt det bare er det airbus viser frem,menat alle flyselskapene i realtiten bare kommer til å pakke det inn med seter og at det tar 800 folk eller no, jeg mener hvis en hadde villet det kunne 747en hatt barer den og Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (Er bare moderatorer etc. som kan gjøre det, hvilket jeg nå gjorde Det som skjedde var at du trykket svar flere ganger siden forumet var tregt. Det blir det samme som å legge inn mange poster, trykk derfor bare en gang selvom det går tregt. ) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg tror egentlig at dette med barer og åpne områder og alt det bare er det airbus viser frem,menat alle flyselskapene i realtiten bare kommer til å pakke det inn med seter og at det tar 800 folk eller no, jeg mener hvis en hadde villet det kunne 747en hatt barer den og Helt riktig. Men når rett skal være rett, har alle de 747-ene jeg har fløyet med, og det trengs flere hender for å telle dem, hatt en form for bar. Dette for å fremme bevegelsen til passasjerene, som igjen forhindrer blodpropper. Barer er mest showoff. Men tror du virkelig "rike folk" lar seg tiltrekke av en taxfree-butikk? Tror andre er målgruppen jeg... Og per i dag omsetter tax-free industrien på flyplasser for ganske mange penger. Et casino lønner seg lett, og tiltrekker seg folk fra alle samfunnsgrupper. Likevel, disse tilbudene vil nok de færreste tilby. Samtidig er det få flyvninger der du får det til å lønne seg med 850 passasjerer. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Du klarer fint å fylle 800 personer. Slå sammen to 747-flygninger så har du det. Dessuten er det alltid stadig vekst. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 På noen ruter, London -New York og Paris - New York. Ser for å være ærlig få andre ruter emd såpass stort potensiale. Tenk om to konkurrende selskaper kjører hver sin 380-flyvning til samme sted med en times mellomrom. Ja, markedet er i vekst, men det vil bli for mange passasjerer på rabaterte billetter og liten inntjening. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men jeg vil uansett tro at hvis Airbus har brukt så fryktelig mye penger på å lage dette, så ville de undersøkt om markedet trengte det først. Og konklusjonen var nok ja. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hadde vært morsomt å skaffet seg sin private Airbus 380 - bort med alle tanker om innredning til 500 eller 800 personer - men å gjøre hele kolossen til en diger, flybar residens Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Men jeg vil uansett tro at hvis Airbus har brukt så fryktelig mye penger på å lage dette, så ville de undersøkt om markedet trengte det først. Og konklusjonen var nok ja. Det er det uenighet om. Det handler om utviklingen i flyindustrien. Airbus tror på større fly som flyr langt med mange passasjerer, Boing tror i større grad på mindre fly og mindre hubber, men mer kostnadseffektive fly. Vi får se hvem som har "rett", i den grad noen av dem kan ha det... Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hadde vært morsomt å skaffet seg sin private Airbus 380 - bort med alle tanker om innredning til 500 eller 800 personer - men å gjøre hele kolossen til en diger, flybar residens Svømmebasseng ville blitt et must have i en privat 380 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Svømmebasseng er vel noe av det vanskeligste du kan medbringe på et fly. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 redningsvesten tar man på før man lander i havet, men blåser den opp Utenfor flyet.Hva med di som besvimer i vannet, da glipper man den puta trur jeg. Det brasilianske selskapet Varigs flyruter innenlands ogandre steder over fastland har stort sett flyteputer på economy. Grunnen til at businiess likevel har redningsvest er visstnok at businiess-setene ikke finnes med flytepute, Et annet selskap som bruker flyteputer er det amerikanske billigselskapet Southwest - som heller ikke flyr over så mye vann. Og det er visst også kjennetegnet, for det meste er det selskaper som ikke flyr over stort med vann som sparer inn en god del penger på flyteputer. Dessuten sparer de på å slippe den oppfølgingen flytevester krever, med hennhold til om de er på plass, om de fortsatt virker etc. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Men sånn om vi ser på det store og hele bildet: flyteputer eller vest: Hva er sjansen for at disse blir nyttige ved et eventuelt flykrasj/havari på sjøen? Dersom du først styrter så ser jeg jo for meg A-fysisk ødeleggelse B-varmeutvikling C-eksplosjon D-Mennesker som vil få problemer med A, B&C. Det er i alle fall konklusjonen etter å ha sett ørten episoder av flyhavarikommisjonen på National Geographics ^^ Minus de som flyr flyet tomt for bensin da, da kan vi vel sløyfe C ^^ Endret 1. mai 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ja jeg har også sett en del av de greiene på National Geographic sent på kveld. Og du har helt rett. Og er vel derfor disse selskapene med få "over-vanns"-ruter tar sjansen. Har aldri vært noe stort oppslag om det visstnok heller. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hmm, hvis et fly ike flyr over vann så kan det på en måte være bedre å ikke ha flytevester fordi det da er mer plass i flyet Neida men jeghåper at a380ene ikke blir proppa fule men at de lager områder hvor det egentlig ikke er noe, men folk bare står og snakker og slapper av sånn at de beveger seg litt Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Noen som vet om filmer av doningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå