War Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) 737: ~120 ft A380: ~261 ft --------------------------- Det er fra vingetipp til vingetipp Endret 28. april 2005 av War Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Tipper at de aller fleste A380 blir i 550 seters versjonen. Flyplasser generelt vil få problemer med å håndtere flere passasjerer enn dette samtidig. Avganghaller er for små, av og pålessing tar for lang tid osv. Ellers så er jo ikke A380 den første med LCD skjerm til alle. De nyeste 747'ene til BA har hatt dette i endel år ihverfall. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 1,7 Millliard Kostet 800 milliard å utvikle. ? Kilde:CNN og VG Slår jo Røkke sin ned i støvla iallefall Hvor du får 800mrd fra er uvisst, men det sier seg vel litt selv at det ikke er riktig. INGEN bruker så mye penger på å utvikle noe. Det riktige tallet, som det står i artikkelen, er 98mrd kr. Noe som også er en god del. TV2 nettavisen: KostbartAirbus A 380 har kostet nær 30 milliarder Euro å utvikle, og har en salgspris på 1,8 milliarder. 30mrd Euro er vel ~ 250 mrd kr? Man får sikkert fasitsvaret på Discovery 8. mai. Så flott Canal Digital gir oss familiepakken gratis til 10. mai Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Gratis Discovery?! Hvem? Hva? Hvordan? Det blir vel til at de må begynne å bygge ut flyplassene etterhvert da. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Det blir vel til at de må begynne å bygge ut flyplassene etterhvert da. Den bruker ikke lengre rullebane men det må vel ta litt tid å få 500 passasjerer inn og ut av det flyet Endret 28. april 2005 av Pels Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Gratis Discovery?!Hvem? Hva? Hvordan? Det blir vel til at de må begynne å bygge ut flyplassene etterhvert da. Vi har det grunnleggende fra Canal Digital (NRK 1 og 2, TV2, TVNorge, TV2 Extra), og i et håp om at vi skal abonnere på flere kanaler fra dem har de gitt oss familiepakken gratis frem til 10. mai. Vi fikk et brev i posten der det stod et telefonnummer vi måtte ringe. Jeg ringte, tastet inn kundenummer, trykkte 3, deretter 8 og alt var i orden fra dagen derpå Parabol det er snakk om Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Pels: Tenkte mer på avgangshallene som Signatur snakka om. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Disse flyselskapene har bestilt Airbus 380: Air France: 10 China Southern Airlines: 5 Emirates: 43, including two freighters Etihad Airways: 4 Federal Express: 10 freighters International Lease Finance Corporation: five A380s and five A380 freighters Korean Air Lines: 5 Lufthansa: 15 Malaysia Airlines: 6 Qantas Airways: 12 Qatar Airways: 2 Singapore Airlines: 10 Thai Airways International: 6 UPS: 10 freighters Virgin Atlantic Airways: 6 Så i fremtiden vil vi kunne ta flyet fra Frankfurt, Paris, London til Amerika og Asia, ikke bare i østen som nevnt tidligere. Singapore vil i løpet av første kvartal 2006 motta den første A380, så får vi vente å se hvilke ruter de vil starte først med. Rykter sier at de skal fly Singapore - mellomlande et sted i Europa - New York. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 En ting jeg lurer på, kan du hvis du er på økonomi klasse gå rundt i de åpne områdene i flyet? HVis ikke blir dette som titanic, bare første klasse har livbåter :S Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg vil tro er over den store forskjellen som var på den tide, men det vil være slik at TaxFree butikk er kun for 1.klasse eller noe sånt ja. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Det er vel ytterst tvilsomt at TaxFree vil bli forbeholdt 1. klasse, ettersom flyselskapet gjerne vil tjene mest mulig penger. Jo flere kunder, jo mer penger. Enkel logikk. Endret 29. april 2005 av Th0mas Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Enig det, men mener å ha lest at det ihvertfall ville være slik at noen deler av flyet er forbeholdt de forskjellige klassene. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det er vel også tvilsomt om en liten tax-free butikk på ett fly greier å betjene nesten 550 personer. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Nå er det vel også tvilsomt at hele flyet går i taxFree samtidig. Eller om de går dit i det hele tatt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Enig det, men mener å ha lest at det ihvertfall ville være slik at noen deler av flyet er forbeholdt de forskjellige klassene. Det er jo klart at de store salongene vi ser bilde av ikke akkurat er laget for economy-class passasjerer uten noen frequentflyer program eller noe. Slike kommer høyst sannsynlig til å sitte akkurat som i andre fly som finnes i dag. Om deler er forbeholdt forskjellige klasser, blir jo opp til selskapet. Men med tanke på at casinos og Tax-free butikker betyr gode inntekter, antar jeg jo at alle har adgang. Men passasjerer på bedre klasser, vil jo, som i dag, ha prioritet. Det vil sikkert finnes et lite barområde på economy også, det er det jo den dag i dag på alle intercontinetale flyvninger. (har dog ikke fløyet Portogual-Alger og sånne type flyvninger, men dere forsod pointet. HVis ikke blir dette som titanic, bare første klasse har livbåter :S Fløy ned til Sør-Amerika via Brasil en gang. Der har man spart inn litt på securityen på economy, fløy selv businiess, men forskjellen var visst at på economy hadde man ikke redningsvester, men skal løsne setet slik at du kan flyte med det.... Tror blandt annet Ryanair bruker sånne type seter? Eller har de normale redningsvester? Har faktisk fløyet med et Delta Connection-fly, hvor alle seter var laget for å kunne flyte. Men de hadde i tillegg redningsvester. (Kanskje litt off-topic det siste her...) Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Etter flyet har falt i sjøen skal man begynne å skru av flysetene. Tror flyselskapene overvurderer kunskapene og reaksjonsevnen til den enkelte reisende. de setene går vel automatisk av sansynligvis på en eller annet måte .. Skulle likt å sett kapteinen trykke på den knappen ved en feil under take off Endret 30. april 2005 av War Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Etter flyet har falt i sjøen skal man begynne å skru av flysetene.Tror flyselskapene overvurderer kunskapene og reaksjonsevnen til den enkelte reisende. de setene går vel automatisk av sansynligvis på en eller annet måte .. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Merkelig, ingen har faktisk nevnt at jomfruturen gikk var en suksess En dag, en dag.... Endret 30. april 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Etter flyet har falt i sjøen skal man begynne å skru av flysetene.Tror flyselskapene overvurderer kunskapene og reaksjonsevnen til den enkelte reisende. de setene går vel automatisk av sansynligvis på en eller annet måte .. Du skal bare dra eller noe, jeg tror egentlig det bare er selve "puten" i setet du skal holde i. Gadd ikke sette meg veldig inn i det. EDIT: Tror det er omtrent like vanskelig å dra løs puten som å bøye seg og dra opp redningsvesten... Endret 30. april 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 redningsvesten tar man på før man lander i havet, men blåser den opp Utenfor flyet. Hva med di som besvimer i vannet, da glipper man den puta trur jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå