Feynman Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Så skjer det endelig. Superjumboen flyr sin jomfrutur i morgen!!! Har gledet meg en stund til dette. Synd jeg er på jobb når det skjer. Info: - http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article380238.ece - www.airbus.com Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Noen som vet hvor mye det koster? Lenke til kommentar
graastein Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) 1,7 Millliard Kostet 98 milliard å utvikle. ? Kilde:CNN og VG Slår jo Røkke sin ned i støvla iallefall Endret 27. april 2005 av graastein Lenke til kommentar
Togo Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hm, synd at det er kun flights i og rundt asia, ikke transatlantiske. Maa nesten ta et slikt fly kun for aa ta det Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ja, Da har det lettet. Et ganske utrolig fly det der. En ting er jo størrelsen og plassen, men ikke minst all komforten. Selv øknomiklasse har hver sin 8.4" LCD-skjerm som etter hva jeg forstår skal kunne brukes til å vise TV, film etc. I tillegg får man internett-tilgang ombord. Hadde vært flott hvis dette flyet kom til fly bortover vesten etterhvert. Er det sikkert at det un flyr i østen? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kommer dokumentar om dette på discovery i midten av mai en gang... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ja, så det sto på en av netynyhetene. Det har jeg veldig lyst til å se, men det er jo på Discovery... Det har ihvertfall ikke jeg. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Komforten avhenger litt av hvilket flyselskap som driver det. I alle fall er det vanlig at kunden kan spesifisere egne behov ved flykjøp. Jeg vil tro at enkelte flyselskap velger å gå bort fra komforten som Airbus har vist frem for å få et billigere og lettere fly med plass til flere passasjerer. På samme måte kommer sikkert et eller annet flyselskap til å lage det komfortabelt å fly, men da vil flyturen også koste deretter. Merk at dette er det jeg antar på bakgrunn av andre fly og flyselskaper, jeg har ingen konkret info om A380. Dersom noen har informasjon som viser at det er feil vil jeg sette pris på å bli rettet. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Etter det jeg har hørt er vil det bli definert tre klasser på A380: First, Business og Economy. Førstnevnte vil få tilgang til bar og tax-free handel, sistnevnte vil få bedre plass til beina og en liten tv-skjerm i tillegg til det vanlige setet. Dette gjelder for 500-seters modellen. En litt mer spartansk 800-setersmodell vil nok gi økonomi-komfort til de fleste. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg tror også at det har vært et taktisk feiltrinn å vise frem luksus i steden for flere passasjerer. Vanlige flyselskap som f.eks. Lufthansa vil nok gå for flere pasasjerer, men hvem vet hva Emirate Airlines finner på Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 concorde hadde hastighet og litt luksus- fungerte ikke bra. Dette flyet håper jeg satser på flere seter , så flere flyselskaper kan kjøpe det. Lenke til kommentar
simes Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) 1,7 Millliard Kostet 800 milliard å utvikle. ? Kilde:CNN og VG Slår jo Røkke sin ned i støvla iallefall Hvor du får 800mrd fra er uvisst, men det sier seg vel litt selv at det ikke er riktig. INGEN bruker så mye penger på å utvikle noe. Det riktige tallet, som det står i artikkelen, er 98mrd kr. Noe som også er en god del. Endret 27. april 2005 av zimen Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) 98 mrd dollar... edit: euro edit: ehh, nå har de rettet det til kroner Endret 27. april 2005 av GolfBag Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg ser at 43 fly er bestilt til emiratene. Da vil de vel antakelig ha både luksusfly og økonomifly. Er riktig som Feynman sier, at 535 seters utgaven blir med 3 klasser og 800 med kun økonomiklasse. mer eller mindre ihvertfall. Jeg ser at Emiratene slyr til alle de mest sentrale europeiske byene, samt New York, men flyr de kun fra Dubai, ikke mellom disse byene? Paris-New York for eksempel? Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Så hvor hendvender jeg meg for å bestille et :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Jeg leste (på db.no) at på innenriksruter i Kina og Japan skal flyet antageligvis ta opp mot 1000 passasjerer. Tenk å skape slike ting, det må være noe for seg selv. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) når man kan plassere 2stk 737 fly ved siden av hverandre på hver vinge. Tar man av begge vingene og legger dem sammen ,får du en fotballbane. i størrelse. Endret 28. april 2005 av War Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 3 737 på hver vinge?! Er ikke 737 større en det? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) de vi flyr med når vi flyr med norvegian og sas når vi flyr med den typen. 120 tar dem, litt igjen til 800 en 737 vinge er på ca 13 meter, ikke noe fotballbanestørrelse her nei. Endret 27. april 2005 av War Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) 3 737 på hver vinge?!Er ikke 737 større en det? 737: ~120 ft A380: ~261 ft Endret 27. april 2005 av Pels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå