RolfOve Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg har problemer med å lese den blå skriften i terminal (xterm). Jeg har svart bakgrunn, så den blå skriften blir litt vanskelig å lese, spesielt kommentarer i kode er irriterenes vanskelig å lese. Er det noen som vet hvordan jeg endrer denne. Kanskje noen som allerede har endret fargen? Jeg vet hvordan jeg kan definere farger, men vet ikke hvordan jeg kan endre en enkel fargekode. Hvis dere er med. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) hehe, bruker du vim e.l? hvis det er vim som er problemet prøv flg. i kommandomodus: :set bg=dark ellers tror jeg xterm har litt mørke forgrunnsfarger - mulig aterm eller urxvt er bedre. de blå mappene i ls --color er fint lesbare her (svart bakgrunn). Endret 26. april 2005 av iCrap Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Ja, jeg bruker Vim. Klarer ikke å løsdrive meg fra den. Folk anbefaler meg Eclipse og Netbeans, men jeg må ha Vim Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 :set bg=dark - ting blir mye penere på mørk bakgrunn. *sikle, sikle* Både Eclipse og Netbeans e vel litt sære supertunge miljø å kode i.. og jeg trodde emacs var rimelig heavy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå