Stian89 Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Dagen. Lurte på om noen har et godt Linux å anbefale, men det må kunne bootes fra en CD, slik at jeg slipper å installere det. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 dsl, ubuntu live, knoppix Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 http://www.frozentech.com/content/livecd.php Det er live cder, selv har jeg brukt knoppix en gang, og det funker ca greit. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 SuSE LiveCDen pleier å vere kos òg Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 OK Tusen takk for hjelpen. Tror jeg går for knoppix Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Gnoppix er veldig grei. GNOME 2.10, basert på Ubuntu, etc. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Hei igjen, jeg har bestemt meg for å gå for knoppix. Men lurer på om det kan innstalleres på HD slik at jeg slipper å boote fra CD, da det tar litt tid. Isåfall, hvordan installere knoppix på harddisken? edit: Enda et spørsmål. Hvordan få ÆØÅ til å funke på knoppix? Endret 27. april 2005 av Stian89 Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Første treff på google.no Lykke til Edit: Nå har jeg ikke kjørt Knoppix på en stund, men er det ikke bare å velge språk på omtrent samme måte som man gjør i Windows? Med et amerikansk flagg nede til høyre som man kan trykke på for å endre språk? Endret 27. april 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 fant en guide til her <i>After Knoppix has finished booting and the KDE desktop has been loaded, simultaneously press the CTRL, ALT and F2 keys (i.e., CTRL + ALT + F2) to switch from the GUI (graphical user interface) to the root (i.e., administrative user) command line mode. Then type knx-hdinstall and press ENTER. This will cause a script to run that will perform the interactive installation process.</i> Problemet er at når jeg skriver knx-hdinstall, skjer det ingenting, det står bare "bach: knx-hdinstall: command not found" Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 fant en guide til her<i>After Knoppix has finished booting and the KDE desktop has been loaded, simultaneously press the CTRL, ALT and F2 keys (i.e., CTRL + ALT + F2) to switch from the GUI (graphical user interface) to the root (i.e., administrative user) command line mode. Then type knx-hdinstall and press ENTER. This will cause a script to run that will perform the interactive installation process.</i> Problemet er at når jeg skriver knx-hdinstall, skjer det ingenting, det står bare "bach: knx-hdinstall: command not found" Hva gjør jeg? Hvorfor vil du installere Knoppix? Da ville jeg heller valgt en distro som er beregnet på det. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Problemet er at når jeg skriver knx-hdinstall, skjer det ingenting, det står bare "bach: knx-hdinstall: command not found" Hva gjør jeg? Kan hende du må være root for å gjøre det. (Regner nesten med det...) Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 lasta ned Ubuntu DVD Image her en dag. da fikk jeg med Ubuntu installasjonen+ masse package+ LiveCD`en av Ubuntu. veldig kurran plate bare på 2.73 GB Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Til Garathor. Er helt ny med linux, og likte knoppix. Ja, det er det eneste jeg har prøvd, men det så greit ut, og jeg vil prøve det en stund iallfall, så får vi se om jeg prøver noe annet senere. Uansett, jeg fant utav consoll problemet. Måtte skrive knoppix-installer eller noe sånt, istedet for knx-hdinstall, da dette komandoen ikke lenger eksisterer på nyere versioner av knoppix. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Til Garathor.Er helt ny med linux, og likte knoppix. Ja, det er det eneste jeg har prøvd, men det så greit ut, og jeg vil prøve det en stund iallfall, så får vi se om jeg prøver noe annet senere. Uansett, jeg fant utav consoll problemet. Måtte skrive knoppix-installer eller noe sånt, istedet for knx-hdinstall, da dette komandoen ikke lenger eksisterer på nyere versioner av knoppix. Joda, jeg syns Knoppix er en grei distro. Men den brukes stort sett som live-distro, jeg vet ikke om mange som har den installert. Hvis det var KDE du likte, kan du bruke det i hvilken som helst annen distro også. Men for all del. Om du foretrekker Knoppix, så har ikke jeg noe problem med det. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Gode grier. Men har et problem. Knoppix er installert på hd, men når jeg starter opp, kommer jeg bare til consollen. Her står det bare: root@tty1[/]# Hva gjør jeg for å komme "inn" på linux liksom? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 startx Tusen takk Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hva gjør jeg for å komme "inn" på linux liksom? Man kaller det "å komme inn i X", da dette med vinduer og slikt blir behandlet av det man kaller en X-server. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Hva gjør jeg for å komme "inn" på linux liksom? Man kaller det "å komme inn i X", da dette med vinduer og slikt blir behandlet av det man kaller en X-server. Ok, takk. Som sagt, første gang jeg bruker linux, alt må læres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå