Gå til innhold

linux, bootable fra cd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen, jeg har bestemt meg for å gå for knoppix. Men lurer på om det kan innstalleres på HD slik at jeg slipper å boote fra CD, da det tar litt tid.

Isåfall, hvordan installere knoppix på harddisken?

edit:

Enda et spørsmål.

Hvordan få ÆØÅ til å funke på knoppix?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

fant en guide til her

<i>After Knoppix has finished booting and the KDE desktop has been loaded, simultaneously press the CTRL, ALT and F2 keys (i.e., CTRL + ALT + F2) to switch from the GUI (graphical user interface) to the root (i.e., administrative user) command line mode. Then type knx-hdinstall and press ENTER. This will cause a script to run that will perform the interactive installation process.</i>

Problemet er at når jeg skriver knx-hdinstall, skjer det ingenting, det står bare "bach: knx-hdinstall: command not found"

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
fant en guide til her

<i>After Knoppix has finished booting and the KDE desktop has been loaded, simultaneously press the CTRL, ALT and F2 keys (i.e., CTRL + ALT + F2) to switch from the GUI (graphical user interface) to the root (i.e., administrative user) command line mode. Then type knx-hdinstall and press ENTER. This will cause a script to run that will perform the interactive installation process.</i>

Problemet er at når jeg skriver knx-hdinstall, skjer det ingenting, det står bare "bach: knx-hdinstall: command not found"

Hva gjør jeg?

Hvorfor vil du installere Knoppix? Da ville jeg heller valgt en distro som er beregnet på det.

Lenke til kommentar

Til Garathor.

Er helt ny med linux, og likte knoppix. Ja, det er det eneste jeg har prøvd, men det så greit ut, og jeg vil prøve det en stund iallfall, så får vi se om jeg prøver noe annet senere.

Uansett, jeg fant utav consoll problemet. Måtte skrive knoppix-installer eller noe sånt, istedet for knx-hdinstall, da dette komandoen ikke lenger eksisterer på nyere versioner av knoppix.

Lenke til kommentar
Til Garathor.

Er helt ny med linux, og likte knoppix. Ja, det er det eneste jeg har prøvd, men det så greit ut, og jeg vil prøve det en stund iallfall, så får vi se om jeg prøver noe annet senere.

Uansett, jeg fant utav consoll problemet. Måtte skrive knoppix-installer eller noe sånt, istedet for knx-hdinstall, da dette komandoen ikke lenger eksisterer på nyere versioner av knoppix.

Joda, jeg syns Knoppix er en grei distro. Men den brukes stort sett som live-distro, jeg vet ikke om mange som har den installert. Hvis det var KDE du likte, kan du bruke det i hvilken som helst annen distro også.

Men for all del. Om du foretrekker Knoppix, så har ikke jeg noe problem med det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...