Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Nettverk, Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei Hei!

Jeg har hatt trådløst nettverk nå i en stund, og det funker ikke som det skal.

Jeg har 3 maskiner på trådløst nettverk med internett på alle sammen. Og den er kryptert 128bit. Men når jeg setter på mer en èn maskin om gangen på nettverket så restarter pc'ene helt uten grun. Og når windows starter opp igjen så får man en hau av feil melinger. Utstyr: Netgear 108 mbs ruter og 3 Belkin wireless 54mbs nettverkskort.

Er det noen som har hatt samme problem, eller eventuelt har en løsning på hva dette??

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en Belkin router, og en stasjonær maskin med Belkin trådløskort. I tillegg har jeg en Centrino laptop med Intel wireless. Laptopen er dønn stabil mot routeren, mens jeg har slitt en del med stabiliteten til den stasjonære.

 

De fleste problemene løste seg dog da jeg lot windows overta konfigureringen av trådløstilkoblingen, og koblet vekk Belkins eget program. (Har visse mistanker om at Belkins programvare fucker opp stabiliteten)

 

Jeg hadde også problemer med restart av PC, men ikke før jeg satte på WPA kryptering.

 

Du kan også prøve å kjøre på 54 Mb og se om det hjelper, dersom du har aktivert 108 Mb. En del produkter sliter med disse high speed innstillingene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...